syntetsadelvård

Uppsnarjd

Trådstartare
Har precis fått en syntetsadel, sadeln är i väldigt behov av rengöring och då jag aldrig tidigare haft en syntetsadel undrar jag hur man vårdar och rengör en sån?

Sv: syntetsadelvård

Man behöver inte göra så mycket ;) Torka av med fuktig trasa om den är dammig eller smutsig, ev med lite såpalösning i en sprayflaska. Det är det fiffiga med syntetsadlar haha :D

Om man vill vara riktigt hi-teck så finns det speciell "tvål" framtagen till syntet sadlar.

Lånar din knapp lite är av samma fråga men av en speciell sadel typ. Hur håller man en Wintec isabell werth i bästa skick. Är ju inte så mkt på den man kan putsa, hur gör ni för att hålla mockan eller vad det är fint?

Men 90% av sadeln bestårju av mockaliknande material. Har redan Wintecs rengöringsmedel men det kan man väl inte spruta på "mockan"?

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
471
Kropp & Själ Dottern jobbar på ett företag som strax ska stänga några veckor under sommaren. Före stängning ska hela anläggningen storstädas -... 2
Svar
32
· Visningar
3 479
Senast: Mariax2
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka