syntetsdael?

O

_otursbarn_

fördelar ?
nackdelar?
vill veta om jag ska satsa på en bra dressyrsadel i syntet.
har inte råd med båda hopp och dressyr i läder nämnligen :smirk:
 
har väl inga nackdelar enligt mig, jo att de inte är särskilt snygga ;).
och att vissa enligt mig (tex gamla modellen av griffin, horse saver) är väldigt hala och man får inget grepp, jag bara glider runt i dom :crazy:.
fördelar:
de är lättare än vanliga sadlar och lite mer skonsammare för hästens rygg.
formar om sig efter hästen. :)
väldigt lättskött.
griffins (nya) är väldigt sköna och mjuka att sitta i
 
okej.. nej jag köper ju ingen man glider runt i som dressyrsadel.. :smirk: det blir ju inge bra.. men jag ska kolla runt lite.. dom är ju iaf lättskötta.. å det gör inge om dom är fula för jag rider inte sååå mkt dressyr... tävlar ju ändå inte :)
 
jag har iofs inte dressyrsyntet men jag har en allroundsyntet, funkar finfint :) den är så lätt och smidig (Wintec 500 tror jag det är) och lätt att bara torka av efter div turer :angel:
skön är den också :)
 
köpte min här på bukefalos (gammal modell av griffin=hal).
den är hiskeligt hal enligt mig och jag kommer inte ner i den ordentligt.
köpte den dock bara för 700 spänn :p men ändå.
jag ska lägga ut den på försäljning på ridsportaffären här för minst 700 så jag iaf får pengarna tillbaka.
där finns de redan griffin som de begär typ 2000 för så hoppas att jag får den sålt :crazy:.

eftersom min häst är unghäst så vill jag inte köpa någon bra dyr lädersadel nu utan ska istället köpa en ny griffin, en sån som man inte glider runt i :D.
men suck måste ta ut pengar från mitt "flytta-hemifrån-konto" :( :o.

tycker du ska satsa på en griffin eller wintec, men griffin är ju billigare.
vet inte om man "glider runt" i wintecarna men i nya griffin gör man det inte iaf :bump:

lycka till
 
okej.. ska nog försöka åka å kolla på något sånt.. ev köpa beg. :) men en som INTE är hal.. :)
 
Jag hade en griffin dressyrsadel förut av ngt äldre modell förut och nu har jag en wintec pro jumping hoppsadel.
Griffinsadeln var otroligt skön (inte så bildskön dock) och man satt helt okej i den. Tyvärr blev den för liten för hästen så jag var tvungen att sälja den.
Läste att vissa tyckte att griffinsadlarna var hala och där kan jag nog inte instämma. Hade min i ett år på en vilt bockande häst, och jag flög aldrig av. Satt väldigt stadigt! :crazy:
Min wintec sadel är helt enormt bra. Den är lätt, man sitter bra i den (har ngn sorts mocka imitaion på den) och man slipper smörja den! Det som är negativt med den är att stigläderstropparna är lite sega...
Har precis köpt en wintec isabell dressyrsadel och hoppas på att den är lika skön som min hoppsadel. Har hört att den är bra att rida i! :)

Lycka till med sadelköpet!
 
okej.. vågar inte köpa nån bara sådär.. måste ju testa den å så.. :smirk: åååh.. jobbit jobbit :p
 
Har/hade en Wintec pro med cair hemma till pållan, och den var jätteskön att rida i faktiskt. :)

Men den passade inte, tyvärr. För smal :crazy:
 
Jag har just nu en Griffin dressyr (nya modellen m mocka sits) och den är super att rida i, lätt att göra rent och hästen trivs med den...Köpte den beg här på buke för 1000kr= ett riktigt KAP

Har haft en griffin hopp, gammla modellen och den var allt annat än hal, satt jätte stadigt och trivdes bra med den.
 
PMa om du e intresserad av en sigma dressyr, har en till salu! normal vidd, cutback. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Fiorano
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
5
· Visningar
550
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 926
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
408
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp