Systemkamera?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Allegra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 937
A

Allegra

Funderar på att köpa en systemkamera, istället för en vanlig digitalkamera. Det finns ju massor av olika sorter, och jag vet inte riktigt vad jag letar efter faktiskt? Vill absolut inte ha någon "värsting"-kamera, utan bara en som funkar att fota t.ex hästar med... :) Vad ska man tänka på när man ska köpa en systemkamera? Vilka märken är bra, eller iaf okej? (Vilka märken är inte bra?) Vad finns det för "tillbehör" som man ska försöka få med/köpa till?

Allmänna tips, någon? :D

Sv: Systemkamera?

Alla märken är okej ;)
Mitt förslag är att du går till en fotobutik och klämmer och känner på olika kamerahus och pratar med en kunnig säljare.... skulle tro att du ska försöka hitta en fotoaffär inte tex elgiganten eller liknande...

Kamerahuset brukar inte vara det dyraste utan det brukar tillkomma mest pengar på objektiv.... sen behöver du ju filter, minneskort, ev extrabatterier, kanske stativ och såklart en kameraväska osv.....

att köpa ett färdigt paket, på tex www.dustinhome.se är aldrig att missunna någon, då brukar man få med allt man behöver.

väska, minneskort, putsduk, kamerahus och objektiv.

denna, en Canon 1000D, verkar vara den billigaste de har inne just nu: http://www.dustinhome.se/pd_5010185749.aspx

personligen så vet jag inte om jag kan rekommendera sony A200, men grannen har en och han är nöjd med den, så det är ju upp till var och en.

350 är äldst, 450 är en lätt uppgradering av 400, 1000D är instegsmodellen,

jag har en 450D och är grymt nöjd med den. Spotmätning för fokus som de tre andra saknar tex. dessutom annat batteri, kan ta över 1500 bilder i jpeg med min externa blixt, innan det är slut.

Jag tycker Nikon d40 är en bra första kamera, Har själv haft den och det var min första och jag tyckte jag lärde mig mycket på den.

Och om man vill ha lite bättre en den så tycker jag Nikon d80 är kanon!:)

Liknande trådar

Hemmet Dokumentförstörare för hemmabruk - vad har ni för erfarenheter? Tips på nån prisvärd som ändå funkar bra, inte överhettar efter tre...
Svar
4
· Visningar
251
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
894
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka