Systemkamera!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Millan_gulligast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 807
Sv: Systemkamera!

Får man sno ett litet hörn på den här tråden? TS du får säga till om det inte är okej.

Jag letar iallafall efter en systemkamera.
Jag har inte mycket erfarenhet av märke och sådant så det vet jag inte :p
Jag ska fota mycket djur, hundar & hästar mest.
Även modellbilder, i natur och inomhus.
Priset får vara runt 4000.
Hjälp, någon? :D

Jag tycker att du ska satsa på någon instegskamera från cannon eller nikon. Modell spelar ingen större roll, det är viktigare med objektiven.:laugh:

Lyckatill!

Håller med dig helt här!

En bra start vore ju t.ex. en Nikon D60 eller Canon 1000D med ett ljusstarkt normalobjektiv, t.ex. Tamron 17-50 2.8 eller Sigma 18-50 2.8, båda är skarpa och trevliga.

kl
Blä, köp ingen D40. Försökte fota med en sån förut och det gick inte så bra...

Krångliga menyer, svårt att ställa in bländare och slutare, extremt brusiga bilder även på hyfsat låga iso:n, dålig autofunktion (det gröna läget alltså). Dessutom är den LÅNGSAM. Riktigt, riktigt seg.

Nä, trivs bättre med min Canon EOS 450D kan jag säga.

Det är ju väldigt individuellt. Det är en sjukt bra kamera för det priset!
Bara för att man inte kan fota med den den första och enda gången man använder den så betyder ju inte det att kameran är dålig.;)

Bara för att du inte kom överens med den så betyder det inte att kameran är dålig, med tanke på att den har extremt bra pixelpitch i förhållande till 450D ger den riktigt bra brusprestanda. 450D är också en mycket bra kamera, men den ligger i klassen över, dyrare och något mer avancerade funktioner.

Tack för alla åsikter/ tips m.m.
Har kollat runt lite. Någon som har erfarenhet av Canon EOS 1000D ?

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 020
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
395
Senast: sweep
·
Samhälle Hej! Någon som vet hur veterinärer skriver ut recept? Jag trodde att de kunde skriva e-recept som läkare gör på VC? Fick en faktura...
Svar
11
· Visningar
991
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka