Bukefalos 28 år!

Systemkameror

Hur pass avancerad kamera vill du ha?
Annars är Canon eos kamerorna väldigt bra, finns i varierande manuella/automatiska nivåer.
 
Jag har en Canon EOS 300.. :love:

Skulle kunna göra allt (Utom att betala fleeeera tusen) för att få en likadan digital..
 
Hehe, instämmer helt! Har precis köpt en vanlig EOS 300, men dreglar rätt rejält över en 300D.. :d
 
Tja, den behöver väl inte vara jätteavancerad direkt. Bara det blir bra bilder :) Jag funderar lite över en Nikon, de verkar bra.
 
Jag har haft Canon sedan -91, först Canon AV-1 (billig begagnad, helt manuell, rekommenderas inte till hästfoto), sedan köpte jag en EOS 1000 FN -95 som har varit en superbra kamera. För ett par månader sedan köpte jag en EOS 10 D som jag är otroligt nöjd med. Canons kameror är jättebra och jag har haft kontakt med deras support en del under åren och de har verkligen vart hjälpsamma!

En inte alltför sliten 1000 FN kan du nog få fatt i för en billig peng. Det är en bra kamera, jag gillar att den inte är för lätt eller liten. Även 100 är en kamera jag gillar, rejäl och med bra funktioner. Dessa kan du nog få tag i billigt i vettigt skick. Sedan skulle jag satsa på originalobjektiv - min erfarenhet är att kvaliteten är högre och att de har ett betydligt högre andrahandsvärde. För hästfoto är 75-300 USM ett mycket bra objektiv - utan USM är det billigare men låter mycket mer och är inte lika snabb.

Mvh Cissi
 
Har en Minolta Dynax 5 som jag trivs mkt bra med, provad en kompis Canon EOS (riktigt vilken modell kommer jag inte ihåg, men säkert bland de billigaste som fanns för några år sedan) men den tyckte jag inte alls om...
 
Okej Canon verkar ju vara en populär kamera. Har ni några exempelbilder?
 
Sv: Systemkameror

Min älsklingskamera (har ingen sån ...) är en NIKON D 50
 
Sv: Systemkameror

digitalsystem? jag har en nikon D50 är det något du funderar över så får du gärna pma....
 
Sv: Systemkameror

har haft canon, kör nu enbart nikon!
en d80 här, snart en nikon till.
 
Sv: Systemkameror

Nikon d200 här, och jag är helt nerkärad i den. Alla knappar och vreden finns precis exakt där jag vill ha dem och är lätta att använda. Menyrotandet är minimalt. Och det är definitivt jag som begränsar kameran och inte tvärt om.
 

Liknande trådar

Tjatter Samsung galaxy s10e finns det? Behöver en ny mobil men hittar bara större modeller än den. Hade velat ha en ny i samma storlek och en...
Svar
7
· Visningar
587
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 963
Senast: BernT
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
474
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp