Sytt eget fleecetäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 3 040
Sv: Sytt eget fleecetäcke

när ja syr täcken så göra ja antingen helbog som man får trä över huvdet minskar skav oxå om man gör de lite större i bogen då eller så har ja använt mig av karrborreband , gjort en hella på ena sidan o sen gjort ett spänne med med båda sider av karborrebandet 50/50 så att man trär i genom "spänner " i öglan o lägger tillbaks på den andra delen av karboren snyggt o rent o enkelt ..

Ni har inte sytt andra täcken? Utetäcken t ex?
Har en liten welsh och hittar inga täcken som sitter bra på henne så jag funderar på att ta och leta fram en symaskin och sy :D

Men det skulle vara kul om någon lyckats med utetäcke för det lär ju vara svårare.

//Lotta

mät hästen din.. manke-svans är rygglängd, sedan mäter du lodrätt nerifrån mankpunkten och fram runt motsatta sidans bogspets, sdå har du nederkantens längd..

då kan man klippa till litegrann och lägga på hästen och rita ut vart man kan klippa.. när den biten ser bra ut så kantar man och sätter på rumpsnöre i bak och bogspänne/kardborre i fram

lite förklarande bilder..
{2FCF6CEF-7644-4484-9C16-7F9FBE77F702}.jpg
'

{CCD5917F-0270-4FF3-8239-AE863806330C}.jpg

oj skulle aldrig klara av att sy ett täcke haha :angel: det med stjärnorna var ju jättefint ser nästan ut som det vore köpt!!! men lite mkt besvär kanske för ett täcke?

Men tänk sedan vad man kan skryta med att ha gjort det själv sedan ;)

Det där var väldigt snyggt! Men vilket jobb det måste ha varit att göra det!

nej går inte att se ändå. kan du inte lägga upp den på fotogalleriet istället?

Min mormor har sytt 3st täcken!
Då var det sidentyg(heter dt så?) ytterst, och en gul kant runt och sen fleece fodrat. JÄTTEfina blir dom! :bow:
Sen så har hon broderat namnet på två och sytt dit stjärnor på ett.
Hon har också gjort 7st jockeydressar till ponnygaloppen på Täby:)
Mormor är så duktig :bow: :love:

Här är bilder på det blåa min ponny hade... (ser lite tajt ut i bogen, men dt var ingen fara)
gold_b6.jpg

gold_b4.jpg

Wictors lila.. (hittade ingen bättre bild..)
wic_h6.jpg

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 902
Senast: Görel
·
Småbarn Ni som har barn som inte har eget rum, Hur har ni löst det? Har ni förvaring och leksaker i vardagsrummet? Sover barnen tillsammans med er?
Svar
12
· Visningar
1 120
Senast: Jozze
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka