Ta bort bakgrundsbild i Photoshop 6

JessicaM

Trådstartare
Hur tar jag bort bakgrundsbilden så att bakgrunden blir transparent, alltså till ingen bakgrund alls.

Hjälp mig gärna så fort som möjligt ;) :bow:

Sv: Ta bort bakgrundsbild i Photoshop 6

Version 6? Det är ju übergammalt, så mina tips kanske inte gäller för den versionen :)
Dubbelklicka på bakgrundslagret så att det blir ett vanligt lager och hänglåset försvinner. Dra ned Opacity eller Fill till 0% :)
[bild]

Försöker du göra bakgrunden(understa lagret) transparent, eller vill du göra delar av en bild genomskinlig? :)
Hm, tror inte jag kan göra det mer deltaljerat, har du kollat på bilden för att se var du ska dra ned Opacity eller Fill i Lager/Layer-tabletten? :)

kan inte ändra de för de är "låsta". Du skrev klicka på bilden, med vilket verktyg? När jag startar kommer det upp samma verktyg som jag använde gången innan, så ska jag klicka på pilen och sen klicka på bilden, eller hur gör jag? hahahaha BLOND

ahhh nu hände det nått :) Men när jag drar ner opacity till 0% så försvinner ju hela bilden...

Det är denna svarta bakgrund jag vill ha bort + göra bilden större i kb, har gjort det förut men glömt hur man gör!

Jag har sjukt tråkigt och vet inte egentligen om jag hjälper dig här, men så här gör jag för att ta bort en bakgrund i i CS3. Har aldrig använt sexan, men kan tänka mig att det funkar likadant.

Okej. Bilden är öppnad i photoshop. Jag använder magic wand (magiskt trollspö? :D) för att markera bakgrunden. Använd nåt annat verktyg om bakgrunden är knepigare än min enfärgade. Lagermasker är relativt lätta att jobba med, annars använd magnetlassot, det brukar sköta sitt jobb.

Ta bort bakgrunden (tryck delete)
03.jpg

Det syns på den lilla tumnageln i lagerlistan att det översta lagret har transparent bakgrund.

På bilden ser bakgrunden fortfarande vit ut, men det är för att det ligger ett vitt bakgrundslager bakom bilden jag arbetar med. Ta bort bakgrunden (jag klickar och drar)

Bakgrunden är nu rutig, det betyder att den är transparent. Spara bilden (save as...), välj "CompuServe GIF (*.GIF)" i listan vid "format".

Voila!

boll.gif

:)

Senast ändrad:

att spara som gif är ingen höjdare. Kör interlaced PNG istället.

så har hon förklarat i andra trådar åtminstone.

Men alltså... bilden har ju bara två färger, magic wand lär ju göra jobbet på en minut eller två?

Funkar den här? :)
Logganegativ80procgrkopierajpg-for-web-large.png

(Lite svårt att se direkt kanske eftersom bakgrunden också är ganska vit :D )

Liknande trådar

IT & mobiler Använder Insta i webbläsaren. Vill ta bort en hel chatt men instruktionerna jag hittar funkar inte. Det kommer inte upp nån knapp med...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 321
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka