Ta bort lukt?

kristin

Trådstartare
har en förbygel som inte luktar så gott, så har ni något tips på hur man får bort lukten?
Har även transportskydd som inte luktar så gott, är det bara att tvätta eller finns de nått annat man kan göra?

Prova med ättika :up:

Alltså tvätta skydden och tillsätt en skvätt ättika.

Förbygeln beror det ju på varför den luktar. Har den dragit åt sig fukt?

har putsat men de sitter fortfarande kvar
Om det luktar unket skulle jag tippa på att den är fuktig?
Låta den torka någonstans?

Har också köpt begagnat som luktat unket..
Jag har min sadelkammare i en källare där jag har en avfuktare som går vid behov. Där brukar lädret sluta lukta unket.

Om det luktar unket skulle jag tippa på att den är fuktig?
Låta den torka någonstans?

Har också köpt begagnat som luktat unket..
Jag har min sadelkammare i en källare där jag har en avfuktare som går vid behov. Där brukar lädret sluta lukta unket.
den har legat i en garderob nu ett tag men luktar ändå :/

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 414
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 234
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hundgodis kan ju lukta en del, och i mitt fall så får mina hundar t.ex. frolic om vi tränar hemma - vilket gör att händerna efteråt...
Svar
12
· Visningar
920
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Panikponnyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka