Bukefalos 28 år!

Ta bort olja/rostskydd?

Dobby

Trådstartare
Skithunden har lyckats köra in örat i hjulhuset på bilen och fått en klick olja (eller kanske rostskydd) på örat. På söndag är det debut för honom på utställning :grin:. Har någon något förslag på hur tusan man får bort det? Det verkar sitta som berget.
 
Har du testat aceton/nagellackborttagning? Klippa bort?
Är inte aceton för starkt att ha på ett öra? Jag har inte vågat testa det ännu. Det är en corgi, så pälsen är inte så lång och jag tror oljeeländet har gått ner mot huden. Vi har kört diskmedel i omgångar, men långt ifrån fått bort allt. På söndag är det utställning och söndagen efter det stockholmsutställningen, hurra!
 
Är inte aceton för starkt att ha på ett öra? Jag har inte vågat testa det ännu. Det är en corgi, så pälsen är inte så lång och jag tror oljeeländet har gått ner mot huden. Vi har kört diskmedel i omgångar, men långt ifrån fått bort allt. På söndag är det utställning och söndagen efter det stockholmsutställningen, hurra!

Har du blött pälsen innan du använt diskmedel? Diskmedel biter bäst om pälsen är torr.

Alt prova att lösa upp det med annan olja först om det torkat in. Tex matolja och sedan löser du allt med diskmedel.
 
Har du blött pälsen innan du använt diskmedel? Diskmedel biter bäst om pälsen är torr.

Alt prova att lösa upp det med annan olja först om det torkat in. Tex matolja och sedan löser du allt med diskmedel.
Nej, vi körde med blöt päls. Tack för tipsen! Jag testar olja och sedan diskmedel i morgon bitti :)
 
Såpa kan vara alternativ till diskmedel. Annat pH som därför är bättre på vissa saker.
Gnid in bara såpa först tills det löddrat ihop sig helt med det som ska tas bort. Sedan lite vatten i taget som späder ut löddergeggan tills den blir sköljbar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 676
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 334
Senast: ako
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Viva
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp