Ta med hundarna till Dubai?

Sv: Ta med hundarna till Dubai?

Det är karantänvistelse som gäller när de ska hem.

Observera att:

Om du har en enskilt belägen fastighet finns det en möjlighet för dig att istället inrätta en egen enskild karantän, och fungera som karantänsskötare till ditt eget djur. Kraven på en karantänsbyggnad är dock hårda, och det blir därför ofta minst lika dyrt som att sätta djuret i en permanent karantän. Du ansöker om att få inrätta en enskild karantän hos din länsstyrelse.
JSV

Vad som gäller in i Dubai måste du höra med den "dubaiska" motsvarigheten till JSV.

Känns som att det för hundarnas skull är bättre att omplacera innan man reser om det mot förmodan skulle bli av att vi flyttar.

Du kan, men du må planlegge litt i forveien. Du trenger tillatelse til å importere hundene til Emiratene, og så er det sikkert ganske dyrt når du legger sammen alle kostnadene. Du kan jo lese her: Bringing Animals to the UAE. Ser ut som en nyttig side, den er skrevet av noen som har importert hunder til Emiratene selv.

Hva skal dere gjøre i Dubai, om jeg får spørre?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 713
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 035
Senast: Nota
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 109
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31