Ta med iphonen utomlands?

WaterLily

Trådstartare
Ja, jag vill då inte bli en av dessa människor som sitter och gråter ut i aftonbladet för att de fått telefonräkningar på tiotusentals kronor efter att ha surfat på sina mobiler utomlands.

Jag och sambon åker till USA i tre veckor på måndag, och jag tänkte först lämna iphonen hemma helt och hållet, men insåg att det kan vara bra att ha mer än en telefon om vi skulle råka komma ifrån varandra. :p

Har förstått att det är data-roamingen man ska stänga av. Är det något mer? Hur ska man göra för att man ska kunna använda sig av gratis wifi, men inget annat? :)

Sv: Ta med iphonen utomlands?

jag har spärrat min mobil för data utomlands. du kan ringa din operatör så kan dem göra de till dig :) så jag kan inte gå in på internet utan wifi utomlands))

Du stänger av mobildata, data-roaming, aktivera 4G. De gör du under "Inställningar -> Mobilnät" och drar reglagen så att dom är gråa.
Om du vill kunna använda dig av gratis WiFi, så har du WiFi aktiverat som vanligt, sen kommer det, när det dyker upp WiFi nät fråga som vanligt så väljer du ett som är utan "låset".

Vad har du för operatör?

Har du Telenor så har dom ju passport. Vet dock inte om det gäller USA. Men då ringer man billigare.

Men du ska fortfarande stänga av datan och aktivera wifi.

Be din operatör spärra data utomlands på ditt abonnemang så kommer du inte att kunna använda den tjänsten
Idag ska det även ligga en spärr på alla abonnemang så att man inte kommer upp i dessa snyftmängder längre utan bara kan surfa för en viss summa per dag och när gränsen är nådd funkar inte mobildata längre
Enklast är om du kollar med din operatör

Liknande trådar

IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 827
Senast: Raderad medlem 6459
·
Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 721
Senast: Zeli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka