Tabacco till mörkbrunt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Showjumping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 839
S

Showjumping

Finns det någon olja eller något som man kan ha på tabaccofärgat läder för att få det mer mörkbrunt?

Det tränset jag vill ha finns bara i tabacco och svart och jag vill ha mörkbrunt till min nya häst =/

Sv: Tabacco till mörkbrunt?

Paraffin-olja vet jag gör det mörkare. Men det lär ju förstöra lädret, inget jag skulle göra...

Köp ett annat träns väl :p

Men det är ju så fiiint...:cry:

Jag lyckades förstöra min tabaccofärgade sadel genom att dra på vanlig ekololja... Mörkbrun blev den kanske inte med i.a.f brun. Var rädd att det skulle bli fläckigt men det blev det inte.

Är det Dyons WC träns du ska ha eller? :p

Notorius skrev:
Är det Dyons WC träns du ska ha eller? :p

Ehh vet inte riktigt :crazy:

Men det är något från Skara Hästsport iallafall

savage skrev:
Jag lyckades förstöra min tabaccofärgade sadel genom att dra på vanlig ekololja... Mörkbrun blev den kanske inte med i.a.f brun. Var rädd att det skulle bli fläckigt men det blev det inte.

Okej :banana: Räckte det med en gång eller var du tvungen att göra det massa gånger?

Lyxig skrev:
Ehh vet inte riktigt :crazy:

Men det är något från Skara Hästsport iallafall

Haha okej, tänkte eftersom de bara finns i tabacco, synd för de är superbilliga.

Linolja gör så att tränset blir mörkare, förstör det inte heller.:)

Liknande trådar

Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 003
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 272
Senast: Reshästen
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka