Täcke för bredhalsad pålle

MissFideli

Trådstartare
Har ni nått tips på täcken som passar kraftiga hästar med bred halsansättning? Gärna som går upp över halsen lite, men det kanske är omöjligt att hitta...?

Sv: Täcke för bredhalsad pålle

HW rambo har ju ett täcke XL,som är designat för grovare/bredare hästar.Där finns med hals som man kan köpa till.Täcket är också bredare över bogen.

Tack! Dom är lite dyra, men jag ska skicka detta vidare till ägaren som ju ska betala i så fall :D

Svea-sverige täcket brukar passa breda hästar,du kan kolla på deras hemsida.

Min häst har en väldigt maffig "hingstnacke" och för henne har det funkar att ha horseware rambos halsar i största strlken. Halvhals är inget bra, testade det och resultatet blev att halva manen blev bortskavd.

shires. ställbart i bogen och mkt väl tilltagna i halstäcket. min har väldigt kraftig nacke och hw halsarna är alldeles för trånga för honom. wugskärning funkar dock bra.:)

Tack för tipsen :bow:
Tar gärna emot fler.

Pålle
21318807.jpg

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
392
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 549
Senast: Fiorano
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka