the_connemara
Trådstartare
Finns det några andra lösningar liknande ex Rhinos Wugtäcken med v-front (http://www.horseware.com/turnouts/rhino/turnoutswug.asp)? Dessa spännen och halvhalsen tycker jag gör att täcket sitter mkt bättre men HW har ju så förbaskat tjocka täcken
Hade velat ha ett stalltäcke ca 100 g och likaså utetäcke helst max 150 g. 200 kanske funkar (skall testas), isf blir det ett rhino wug. Men i stallet då? 550 g skulle min häst dö av inom en timme 
Eller tips på något annat täcke som är så "tunt" och sitter MKT BRA? Hade velat ha mindre omkrets på halsen och bogspännena längre upopp på precis samtliga täcken jag någonsin haft på någon häst (dvs inte bara min lilla spink här hemma just nu), även de som eg är för små och är korta i ryggen...
Eller tips på något annat täcke som är så "tunt" och sitter MKT BRA? Hade velat ha mindre omkrets på halsen och bogspännena längre upopp på precis samtliga täcken jag någonsin haft på någon häst (dvs inte bara min lilla spink här hemma just nu), även de som eg är för små och är korta i ryggen...