Täcke med bra passform till shettis

_Runaway_

Trådstartare
Är på jakt efter ett täcke till min shettis men inte är det lätt att hitt något med bra passform tycker jag. Köpte ett billigt från Börjes som är lagom i ryggen men gigantiskt i halsen vilket gör att det åker bak bakom manken och låser sig och ser väldigt obekvämt ut :(
Såg att Rambo finns i små storlekar, hur sitter dessa på småttingar? Eller andra tips? Hööks har ett med små ponnyfigurer på, någon som testat? Är ute efter ett täcke med 100-200 grams fyllning.

Sv: Täcke med bra passform till shettis

Har har Hosewear Rinho wug. Passar fint och bra passform. kan maila bilder om du vill. Kan inte få pixbox att funka för tillfället.
Mvh
pudlan

Sv: Täcke med bra passform till shettis

Vilket täcke köpte du från börjes och vilken storlek köpte du? Det är sällan täcken sitter dåligt tycker jag..

Täcken som funkar bra är Horsewears olika, men viktigt är att mäta då man måste köpa andra storlekar än vanligt. Börjes minitäcken brukar passa okej men är lite väl enkla i min smak. Hööks gillar jag, dom brukar sitta riktigt bra! Bucas kan bli lite tighta om man har en grövre shettis men dom gillar jag också.
Annars finns det ju Event, Hansbo och Trend (är väl hansbos täcken allihopa?)

Liknande trådar

Utrustning hästen extremt svår hitta täcken med bra passform på. Rambo wug är so far det enda som funkat. So far so good - men de har ett hopp... 2
Svar
32
· Visningar
3 822
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 148
Senast: Darkie
·
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 360
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd
  • Slår med huvud i ena varvet
Tillbaka