Täcke på - ibland?

Kickis

Trådstartare
Jag har mina hästar på lösdrift och är då van vid att de själv får bestämma om de vill vara inne eller ute. I år måste jag tyvärr ställa hingsten i box och dagtid kommer han gå i en hage utan träd. Vill egentligen inte ha täcke på honom, men funderar på att sätta på täcke vid dåligt väder, då det är så dåligt med vind och regn skydd i hagen. Bara ett vanligt regn täcke då. Går det bra eller finns det nackdelar med att använda täcke bara ibland?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 618
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
292
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
973
Senast: Sonic76
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka