Täcke till bred bog

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare qrumelur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 071
Q

qrumelur

Ni som har "rejäla" kusar med stora bogar, vad har ni för täcke på dem?

Behöver lite input och inspiration. Provade ett Bucas idag men det var som att försöka klämma in henne i en fiat. (eller nåt= ;)

Sv: Täcke till bred bog

Horseware!
Jag har bytt ut alla täcken och har numera bara Horseware. Passar kanon på hästar med breda bogar.

Bucas är riktigt smala enligt min uppfattning.

Jag har en häst med dunderbog, det enda jag provat som ligger riktigt bra på henne är faktiskt ett från Hööks med höga bogveck (undrar om det inte var Premium?), dock har jag gått upp en storlek.
På längden drar hon 140-145, men när 155 ligger som klistrat... :cool:

De med bred bog i mitt stall kör med Mark Todd.

Jag har testat de flesta märkena till min pålle med bred bog och det enda som passade honom var Domani. Då hade jag testat Bucas, Horseware, typ täcken från Hööks osv. 10-12 täcken av olika märken och storlekar. Så jag rekommenderar Domani! :laugh:

Vart köper du Domani?? Jag älskar dem täckena men hittar ingenstans att köpa dem :( Här var det bara Granngården som sålde dem men de tar inte in dem längre. Suck..:crazy: Helst om det finns nån internetbutik som säljer dem. :)

Tack för era tips! Ska kika vad jag kan hitta och håller tummarna för att jag hittar nåt bra till pållan!

Shires. Bra kvalité och ställbara i bogen, funkade perfekt till min grova häst!

Min häst är förhållandevis bred över bogarna och har ganska kort rygg. På honom passar WeatherBeeta perfekt. Mark Todd funkar också. Vill jag ha lågbudget så funkar Börjes Himalaya. När det gäller Horseware tror jag att man tänka på vilken modell det är. När jag köpte ett Rhino Wug i vintras krävdes stl 145 i det jämfört med 140 i WB och MT för att täcket inte skulle bli för trångt.

Det enda mina två grovisar kan ha är horseware samt något mark todd täcke.. Domani är på tok för trångt, ger skavsår efter 1 - 2 dagar, rekommenderar bland annat horse wares quater täcken :)

Nu har ju jag i och för sig täcken som passar min häst så jag antar att svaret är riktat till TS egentligen? Men en nyfiken fråga - vilka HW-modeller utöver quarter passar dina hästar?

Min häst har väldigt fyrkantig och bred bog, det som fungerar bäst är HW, fast har bara ett och det är ett ofodrat Amigo men det ligger riktigt riktigt bra. Annars har jag Hööks täcken på honom och de ligger helt ok, blir lite glapp upptill på sidorna pga fyrkantigheten på bogen haha men de skaver aldrig och glider inte heller :)

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 812
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 837
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka