Täcke till bred nordis

cowgirl81

Trådstartare
Hej undrar vad ni har för täcken till era nordisar och andra breda hästar. Hästen är väldigt grov vid bogen också. Längden på ryggen är ca 140/145. behöver dock endast tunnare regntäcke.

Sv: Täcke till bred nordis

Det finns en sorts lösa "plattor" med spännen och remmar som man kan spänna i vid bogen och därmed göra täcken bredare där fram.

Jag har sett dom rätt ofta på Tradera och själv ropat in ett sånt för att ha till nordsvenskarnas täcken. Uppenbarligen finns det ett behov för produkten ifråga för det brukar vara många som bjuder på dom.

109001432_1.jpg

Jo bogbreddare har man ju sett några. :) Att jag inte tänkte på det. Synd de inte finns i flera färger,

Shires!!! Och även hansbo är breda, men inget täcke jag e så förtjust i. Vet att även Horseware passar.

Använder Shires täcken till mina elefanter. Breda & stora bogar. Gärna en storlek större än vanligt.

Jag tänkte köpa ett Amigo XL nu i höst. Är trött på att köpa en storlek större och ändå får man dra fram det på halsen och magen sticker ut...

Jag har en god vän som använder Amigo`s täcken & dens häst lever rejält rövare i hagen. Aldrig några revor på täckerna

Jag har en god vän som använder Amigo`s täcken & dens häst lever rejält rövare i hagen. Aldrig några revor på täckerna

Och mitt höll i 2 dagar. Och då gick inte hästarna ens i samma hage:/ Och hon hade inga träd i sin heller. De busade över staketen.

Shires täcken är generösa vid bogen. Även täcken med omlottknäppning rekommenderas. De är så otroligt variabla. (men svåra att få tag på nu för tiden)

Jag vet ett täcke som är rymligt och bra för breda bogar. Bra pris, kvalitet och avtagbar hals ingår. Skicka PM om du vill veta adressen dit.

håller med om Shires och Hansbo. Min relativt "grovbogade" häst drunknar också nästan i sitt 155cm Thermo Master Premium rain (ofodrat) från hööks, och det är inspänt på minsta i bogen :p

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
392
Senast: Freazer
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 839
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka