Täcke till liten bog, hjälp!

Sv: Täcke till liten bog, hjälp!

Jag vänder på det för min häst är väldigt stor i bogen så dom täckena som inte passar honom utan är för små är HW´s Rhino, Treadstone och det Bucas som du har.

Det som passar PERFEKT på min pålle är Amigo täckena :love: Som jag förövrigt bara ÄLSKAR...

Lycka till !

*kl*

Helt klart Rhino Wug (dvs halvhals)! Halvhalsen, den tighta skärningen och v-spännena gör att det sitter kalas! Om hästen har smala/normala bogar och smal/normal hals. Betydligt bättre än Rambo California (vanlig hals, v-spännen) som är mycket rymligare. Amigo har hästen bara ett innetäcke men det är skitstort i bogen (vanlig hals, vanliga spännen).

kl

Kan bara rekomendera täcket jag köpte!! :laugh: Det ligger nästintill lika bra som Bucas-täcket gör på henne. Det rör sig ingenting, ger inte skav och är extremt ställbart i bogen (till skillnad från Bucaset som inte går att ställa). :)

Liknande trådar

Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 374
Utrustning Hur svårt kan det vara att hitta ett flugtäcke som sitter bra egentligen? Började med att prova samma modell som min förra häst alltid...
Svar
12
· Visningar
2 107
Senast: mooi
·
Utrustning Nu har jag tröttnat på att aldrig hitta täcken som kan passa min ponny på 145 i mh. Han har relativt lång rygg och drar 135 i längd på...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: Wera
·
Utrustning Behöver lite hjälp... Har en häst som är knappt 160 hög, kort och ganska tunn (tänk fullblod med mkt kort rygg ;)) som jag behöver...
Svar
7
· Visningar
1 965
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka