Täcke till shettis

ponytails

Trådstartare
Nu har jag provat Hööks regntäcke och Shires regntäcke. Båda glider i sidled. Det räcker att hon går tre steg...
(Hon är 95 cm hög och platt bred rygg.)
Någon som haft samma besvär och hittat något bra?

Sv: Täcke till shettis

min lilla dam, drygt 1 meter, har utetäcken från event. ett ofodrat regntäcke och ett fodrat med fleece, storl 95 cm. har även ett thermotäcke (helklippt) från shires, 200 g, det glider i sidled när hon endast har det på sig. har även ett fleecetäcke från börjes som sitter superbra och ett bomullstäcke från bucas som sitter helt okej.

har även provat bucas, för litet i halsen trots att hon inte är vidare kraftig, börjes minitäcke storl 95 cm, gled runt lite överallt och satt rent ut sagt förj...

har bara provat bö***s regntäcke strl 95 o det satt jättebra på våran lillkille!

Jag inhandlade ett fodrat regntäcke från Three horses i måndags och anser test-perioden som avklarad.
Det sitter jättebra på min ca metern höga dam och varken glider eller skaver.

jag hade bucas regntäcken till mina shetlands ponnyer, 95 cm höga. dom satt jätte bra och var lagom skyddande. :)

jag har det gröna från börjes och det sitter jättebra!

Jag har Horseware Rhino både regntäcke o fodrat regntäcke o de sitter kanon på min lille kille på 95 cm. Dyra men håller lääänge o jag har testat både Hööks, Börjes o Exklusive innan o inga satt bra av dem...

Jag är nöjd med Shire på mina andra hästar. Men ser att du upplevt samma som jag med din shettis och Shires täcke. Ja, det glider nog bara om hon står still också.
Många gillar Börjes regntäcke till sin shettisar läser jag. Det köpte jag till mitt halvblod men alldeles för trång i halsen. Kanske våga prova ett till shettisen ändå.

(Hej Moffsan! Vi bodde grannar innan.)
Jag har funderat på Horseware Rhino. Om det verkligen ligger på plats en hel dag så är det väl värt pengarna!

Aha, nu kom jag på vem du var! :idea:

Ja min kille har aldrig lyckats o ta sig ur de o det har aldrig hängt på sne o han kan rejsa runt rätt bra i hagen... Jag gillar även att det är glansigt foder på insidan så pälsen håller sin fin o inga skav på bogen! De kan upplevas lite långt på sidorna vid benen men de håller hästen desto renare bara ;)
Har haft mina nu i 2-3 år o de tvättas ett par gånger per år men håller sig lika fina o framför allt vattentäta!

Nu har jag provat Hööks regntäcke och Shires regntäcke. Båda glider i sidled. Det räcker att hon går tre steg...
(Hon är 95 cm hög och platt bred rygg.)
Någon som haft samma besvär och hittat något bra?

Jag har ett höökstäcke (vinter) som oxå bara glider, sitter på ena sidan och hänger i bensnörena:(, men har ett regntäcke och ett fleece från börjes som sitter perfekt.(105 cm):D

*knapplån*

Ni som har det lila regntäcket fr Börjes till era shettisar, har ni inga problem med skav på bogen på era små pållar?

Det sitter för övrigt bäst utav de olika täcken jag har provat. Hon får skav bara på sidorna på bogen, inte frampå...

Lägger till att jag har provat både 95 och 105 på henne men de sitter lika "illa" runt bogen.
En del andra täcken är på tok för stora i 105, men tar jag 95 så blir de för korta över ryggen :crazy:

Jag har också provat en hel del till min shettis. Han har storlek 85 och är inte särskilt grov.
Han har:
*ett hansbo fleece vilket kanar och dessutom är för kort på sidorna så magen tittar fram.
*ett event tjockfodrat innetäcke som sitter ganska bra.
*ett shires regntäcke som sitter oavsett vad han gör i hagen (ganska mycket ibland:devil:)
*ett thermo master regntäcke som nu är strimlat. Det kanade runt en del men att det dog beror nog mest på att fullblodet bar honom i det och det tålde inte täcket. (Ja, han är knäpp men de är så söta ihop och trivs så bra med varandra fasten dom leker skottkärra)
*ett jacson regntäcke som inte höll många dagar. Max inspänt i bogen så fick jag ändå in en och en halv knytnäve på höjden mellan bringan och täcket. Max utpänt är det något för litet för min lilla fullblodsdam på 162 cm mankhöjd med 135 i täcke. Vilken shettis ser ut så:confused:

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 288
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka