Täcken från Haglunds.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SarahOlofsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 8 664
Sv: Täcken från Haglunds.

Jag har ett vintertäcke och det sitter bra och har varit hållbat. Den enda jag har att "klaga" på är att det är lite kort i sidorna.

Puttar upp den här gamla tråden och undrar om det är ngn som har de nyare modellerna Haglunds? Stötte på ett i affären häromkvällen, 1200 denier ripstop 3000 i vattenpelare och andasfunktion, kostade 499 spänn. Min fråga är alltså: hur är detta möjligt - varför eller HUR kan det vara så billigt? :D

Hur är de i passformen? täcket jag tittade på var ett regntäcke, skottskrutigt, med 100 gram fyllning. Ringar för hals om man ville lägga till sån.

Har iofs bara haft två täcken från Haglunds men jag har varit väldigt nöjd.

Det ena var ett vintertäcke, Hi-neck (blårutigt), vilket satt utmärkt. "Fluffigt" med rörelsefrihet, utan att glida eller glappa. Det fick jag tyvärr slänga pga en massa revor efter den första månaden på lösdriften (med flockdiskussioner och annat). Men jag hade lätt köpt ett likadant till om jag inte råkat hitta ett billigare på secondhand.

Det andra är ett fodrat regntäcke, som också sitter bra, glider inte trots att hästen gärna rullar sig, och fnattar runt en del.

Det är så olika hur storlekarna passar... detta är ett lite stabbigare halvblod, med kort rygg, men relativt bred över bogarna och ändan. De flesta täcken brukar sitta bra.

Tack för svar :bow: Har skummat tidigare trådar där det är mycket negativt om täckena. Detta parat med det billiga priset gör mig givetvis misstänksam :D Din recension låter ju hoppfull, men jag vill gärna ha mer input - fler med erfarenhet som vill redovisa?

Jag köpte deras billiga (typ 399:-) ofodrade regntäcke här i början av hösten när regnen kom och båda de gamla täckena läckte som såll. Men det här håller tätt som jag vet inte vad! :bow: ligger väldigt stilla också, det Bucastäcke han har under glider åt sidan och har sig, men regntäcket är stilla :) Visst, det gick sönder igår. Pålle fastnade i boxdörren och slet av en bukgjord. Men det var bara sömnaden vid gjordfästet som gick, tyget är helt oskadat! :bow: Jag är verkligen toppennöjd!

Har ett brunt övergångstäcke därifrån. 100 g foder och 1200 ripstop. Det är använt höst, vår, och nu höst igen. Har varit kanonbra. Ligger stilla och håller tätt. Detta är dock enda täcket jag provat ifrån dom.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 203
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
976
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 169
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka