Täcken; Shires

_Runaway_

Trådstartare
Shires täcken ska tydligen finnas på Ekohallen? Vad kostar dom? Finns vintertäcken m 400grams fodring? Och ÄR dom så bra som många säger?

Sv: Täcken; Shires

Shires täcken ska tydligen finnas på Ekohallen? Ja
Vad kostar dom? De är rätt billiga, jag köpte ett 100 grams regn för 450 kr iaf.
Finns vintertäcken m 400grams fodring? Jag har för mig jag såg ett sist jag var där
Och ÄR dom så bra som många säger?Japp :)

Jag är aningen skeptiskt till Shire-täckena efter att ha köpt ett regntäcke och ett fleecetäcke. Regntäcket andades inte för fem öre (reklamerade och bytte till ett Horseware Amigo istället) och fleecetäcket verkar inte heller göra det... Lade på det på en regnvåt häst och efter 5 minuter var täcket plaskblött på insidan men snustorrt på utsidan... Hmm, jag kanske skulle testa att vända på det...?

Jaaa :love: Har ett stalltäcke som är helt underbart. Mulligt och sitter superbra. Det ska inte andas men jag tror nästan att det gör det :banana:

Har ett shires täcke från Eko. 260 g med halv hals för 450:- viserligen var det på rea men ändå, snacka om billigt!

Hade två stycken till min förra häst. De är väl bra och så men helt felsydda!! Bogvecken sitter ju nästan bakom frambenet. :crazy:

..vet du om det är "standard" att Shires täcken inte andas eller...? står så dålig information om deras funktioner där jag letar att det är svårt att få en uppfattning.... :confused:

:bow:

Nej, jag tror absolut att de andas! Men stalltäcket som inte "ska" göra det blir inte pållen ett dugg svettig av men han blir våt av bara regntäcke som ska andas. :smirk:

Var på Ekohallen, i mälmö, och såg följande priser: 100 gr 449:-, 250 gr 499 :- och 300 gr men lite annorlunda knäppning under magen för 700 :-.

Har haft en del Shire täcken. Alla förutom ETT andades INTE, speciellt regntäckena. men ett var som sagt super! men det köptes inte på Eko som de andra täckena.

Senast ändrad:

Jag har haft två Shires regntäcken (Stormbreaker) till min ponny som var värdelösa. Regnade igenom på en gång. De är köpta för ca. 6 samt 3 år sedan och de nya modellerna verkar bättre.
Fick dock med ett nästan nytt Stormbreaker till foderhästen och det verkar vara super. Andas jättebra, får se om det kommer nån skur snart, så får vi se hur det håller.
Men mitt nästa täcke blir nog ett Shires ändå, de nyare verkar jättebra.

Mitt Shires regntäcke från Eko;- och det höll tätt i fem år sen började det läcka.

Jag har köpt ett på Eko för 1 eller 2 år sedan. Vet inte hur pass tjockt det är 200 grams? Fick ge runt 500 kr för det. Jätte bra i passformen, men min häst tål inte täcket (ngt medel) mitt sto har det nu i stället.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
290
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka