Täcken som inte håller

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConfettiCavat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 127
C

ConfettiCavat

Jag är ganska irriterad just nu. I Början av juli i år så köpte jag ett regntäcke till min häst av ett märke som börjar på Buc**. Jag kan inte påstå att hon använt det överdrivet mycket. Med tanke på hur mycket täcket kostade så tycker jag att det borde hålla mot väta men det håller inte ens mot lite duggregn! Ni som har täcken av samma märke hur har era täcken hållt?

Sv: Täcken som inte håller

Är det märket eller det specifika täcket det är fel på då? Alla märken har förr eller senare nån reklamation - så har du klagat på ditt?

Mitt Bucas är inte mycket använt, så jag vågar inte säga. Övriga märken - trots olika prisklass - har dock hållit vad de lovat.

Mitt har hållt för totalt ösregn, men nu har det gått sönder lite vid halslinningen, sömmen har släppt lite.
Det går att laga så det gör inget.
Men jag tycker att det är bra.

Reklamera!!

Jag köpte två stycken Event Undercover och de läckte som soll efter bara lite användning (eller, det ena, så jag lämnade in det andra också). Jag fick 2 helt nya (ny tillverkare) och de har än så länge hållt vad de lovar, men jag är sjukt nitisk och ska lämna in dem så fort jag märker fukt på hästarna :devil:

//E

Jag har aldrig haft ett bucas förut så man kan väl säga att det är märket i sej. Jag har haft billiga täcken och de har hållit mycket bättre än vad det här har gjort.

Ska åka till granngården idag och reklamera täcket! Är skit grinig. Jag köper ju inte ett regntäcke för dyra pengar som inte ska hålla vätan ute. Har haft problem med granngården förut när jag ska reklamera saker så jag får väl vända taggarna utåt på engång kanske

Då ringer man till tillverkaren först och förklarar hur dyra pengar man la på detta skittäcket som man trodde vara kvalité och ser till så att de säger att man kan reklamera det. Sen åkre man till säljaren och säger "jag ska reklamera detta täcket på rekommendation av tillverkaren".

Så tar man sina pengar och går /alt nya täcke och går.

//e

Har haft problem med granngården förut när jag ska reklamera saker så jag får väl vända taggarna utåt på engång kanske
Gör inte det! Då får du garanterat problem. Det är ju inte personalen på Granngårdens fel om täcket inte lever upp till standard. Ring i så fall som lady_vip säger till tillverkaren, men var inte grinig mot dem heller. Då har de ju en anledning att vara otrevliga mot dig ...

Jag har bara haft bra erfarenheter av Bucas-täcken.

Tänkte göra så men jag hittar inget så jag kan kontakta dem när jag googlar. Ska försöka igen.
Ja, inte vill jag ha nåt nytt täcke då det här bara var skit.

Jag kan inte bli grinig för en sån sak, det var bara som jag skrev. Man måste vara diplomatisk om man ska få någon respons.
Köpte ett rino täcke till min gamla häst och det gick sönder ett spänn så jag reklamerade hos granngården eftersom det var mtrl garanti men det var mitt eget fel att det hade gått sönder för jag hade inte använt det på rätt sätt. Jag undrar bara hur många sätt man kan använda ett hästtäcke på om man inte har det på hästen?

Bra, jag blir bara lite undrande när jag läser något sån't, även om jag vet hur man tänker som kund. Jag har jobbat i affär och det är inte roligt när kunden arbetat upp sån ilska att de nästan tuggar fradga när de ska reklamera något bara för att de tror att de ska få ett nej.

På den här sidan finns adress och telefon till Bucas i Sverige: http://www.hastnet.se/hastnet/listor/leverantor.php?fid=10060

Jag har två täcken av det märket, ett gammalt vintertäcke och ett ganska nytt fleecefodrat regntäcke. Det är de bästa täcken jag har haft, så reklamera, det låter som om du har fått måndagsexemplar.

Har själv jobbat i affär så jag vet själv hur det är.

Wilfa: Tror oxå jag har fått det för en i stallet har haft sitt i typ 12 år och det håller fortfarande mot vätan. Har oxå hört från andra som har bucas att de är jätte nöjda så därför köpte jag ett då min häst vägrade vara ute när det regnade när hon kom.

Fick tag på Svenska Bucas och jag måste gå tillbaka till Granngården och ta det därifrån. Men han tyckte att det lät konstigt.

Jag fick med ett Bucas regntäcke med hästen. Det håller inte alls vätan på utsidan. Läcker som ett såll, så jag använder det inte. Däremot har jag Bucas vintertäcke som håller helt torrt vid regn eller blötsnö, men deras regntäcken ha jag som sagt inte bra erfarenhet av.

I mitt förra stall hade alla hästarna varsitt bucas och de höll jättebra. Det äldsta är över 10 år gammalt och håller fortfarande för regn.

De flesta jag pratat med tycker att deras täcken har hållt hur bra som helst och det är därför jag tycker att mitt borde hålla bättre. Jag hade inte blivit lika grinig om det hade varit ett billigt täcke från typ börjes eller ullared men nu kostade det ät ändå 700 spänn typ och då ska det hålla bättre. Får se vad Granngården säger.

Jag har samma problem!!

Har alltid hört gott om Bucas och tänkte för en gångs skull lägga lite pengar på ett riktigt bra regntäcke till pållan.

Köpte ett Irisht Turnout Light i våras, på Granngården för ca 700:-. Det har andasfunktion och är ofodrat. Försökte ha det någon gång på vårkanten men hästen höll på att svettas ihjäl....jaja, får använda det i höst istället tänkte jag! :idea:

Det håller inte tätt några timmar ens! Vätan går rakt igenom!! :eek: Fattar inte detta, hon har använt det max 10ggr!

Skall också besöka Granngården imorgon och försöka reklamera det! Lycka till! :bump:

Jag har ett sprillans nytt Bucas turnout rain och hittills har det verkligen hållt vad som lovats, stått emot vätan oerhört bra och passformen m.m. är helt suverän på min häst - så det verkar ju lovande! Men har bara använt det typ 3 ggr hittills.

Men flera i stallet har Bucas täcken som är uppemot en tio år gamla och de funkar fortfarande alldeles utmärkt. Det är inte en skråma på dom och de står emot vätan superbra.

Men jag beställde mitt Bucastäcke från Börjes, i våras dock , det var förra årets färg (camel) men det gjorde sak samma för min del, tycker själv det är snyggt :d . Men hur som, så är det två års garanti på mitt täcke jag köpte och om jag förstod rätt så är det 2 års garanti på samtliga bucas produkter (min kompis köpte en flughuva samtidigt som det var 2 års garanti på) . Så det är ju bara att reklamera täcket om det är så. Men det är ju bra om du har kvitton och sådär sparade.

Suveränt!
Sålde mina gamla efter förra säsongen, dom är säkert 5-6 år gamla och håller fortfarande måttet.
Köpte ett Smartex Rain nu i somras och det är :love:

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 246
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår