Täcken som inte håller

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConfettiCavat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 127
Sv: Täcken som inte håller

har du tvättat täcket? Eller är det sådär super nytt? Om inte reklamera bums =)

mitt bucas har hållt flera vintrar trots ett täckesätande häst. Med samma häst klarade sig ett shires en kvart :smirk:

Döm om min förvåning när jag tog in min lilla igår och hon var BLÖT!!!! Så nu är det bara att lämna tillbaka dem igen *suck* Inga mer Event för min del iaf.

//E

Vågar nästan påstå att Bucastäckena med så kallat Smartex är de som verkligen är kanon och som har skapat Bucas goda rykte.

Jag gjorde dock misstaget att köpa ett utan foder och med bomullsinsida, och det suger! Bokstavligen talat! Drar åt sig väta istället för rinna av.....

Hur gick det med trådskaparens täcke?!? Kunde du lämna tillbaka det?

Halloj igen!

Nu har jag varit på Granngården! Döm om min förvåning när butiksbiträdet bara tog en titt på mitt täcke o sa att hoppades att det inte handlade om en reklamation!

Tydligen har en försändning med täcken från Bucas blivit fel, de har missat ngt i produktionen och dessa täcken är urkassa!

Så jag fick pengar tillbaka utan minsta motstånd! Denna försändelse finns spridd över hela landet så har du ett uruselt Bucas täcke som är köpt i år, kolla upp från vilken försändelse det kommer ifrån!

Konstigt. Av alla täcken som finns på marknaden som jag provat tycker jag att det är just bucas som har hållt bäst! Min är helt torr även fast han stått ute i ösregn hela dagen. Inte en antydan till fuktigt på insidan! Reklamera det! Troligtvis något fel på just det täcket.

Jo sant jag var för trött i går o virrade lite i mitt inlägg :p
Det är ett Bucas Smartex Rain jag har. Camelfärgat :d.

Jag har Bucas täcken till mina 3 hästar. Både regn och vinter.
Det ena regntäcket är 14 år gammalt och håller fortfarande tätt.
Alla 6 täcken är helt suveräna de håller tätt även om det ös regnar en hel dag, eller kommer ner blöt snö. Jag rekomenderar dessa täcken.

Har tcå becas täcken ett ragn samt ett höst med hel hals-båda håller mot all väta. Toppen nöjd.:) Du måste fått något konstigt ex. hoppas att det går att byta..

Jag är inte så imponerad av Bucastäckenas kvalitet efter att ha använt mitt i 1,5 säsonger.
Höll skapligt tätt första året, men skavde på bogarna rätt rejält.
Gick sönder i materialet spontant den andra säsongen trots att hästarna inte varit på det.
Måste återimpregneras efter tvätt annars läcker det som ett såll.
Blir dessutom galen på fleecefoder - halva hästens päls sitter fast i fodret om man använder det i fällningstider + att det är omöjligt att få bort håren sen.

Så nej, till denna säsong provar jag Rambo med blankt innerfoder och 3 års garanti på att vattnet inte läcker in.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 278
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Pass förvaring