Täcken till kort- bred pålle?!?!? Hjäääälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Xanthine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 142
X

Xanthine

Har en häst som är kort i ryggen och bred!
Längd på rygg 135 cm.
Problemet är; dessa täcken går i regel inte runt honom, utan är för små i bogen! :eek:

Köpa längre/större täcken går tyvärr inte, flera har tipsat om att han drar så mycket i bogen så att det borde ju jämna ut sig... men när han har 145 cm täcken blir det alltid en låååång del hängande bakåt, som han "bajsar sönder och samman". :cool:

Söker nu därför efter hjälp! Någon som har bra tips på märken och typ?!?! :crazy::crazy::crazy:

Kan säga att Bucas, Domani, mark todd, thermomaster, showmaster, jacson är för smala. Har testat många många tecken, verkar nästan vara hopplöst! :grin:

Sv: Täcken till kort- bred pålle?!?!? Hjäääälp!

Glömde: har även testat Shires.

Har nu ett Hansbo Event Undercover m halvhals som fungerar relativt bra.
(men inte helt 100)

Täcket glider även bak och stramar rejält i bogen.. :confused:

Behöver ha tag i inne täcken och även utetäcke.

Pållen är ju helklippt!

HW's quarter häst täcke är för smalt för min dam.

Hon har 130 i ryggen och minst 145 i bogarna.

Till ts: Vissa Bucastäcken passar på min breda sak, inte alla men några få, få. Har du provat de bucas som har som en "extra lapp" framtill?

Hon kan inte heller ha shires, domani, jacson, HW osv. hennes hansbo event fungerar helt ok.

Och tro det eller ej, men jag hittade ett mark todd täcke som passade för en vecka sedan :eek: trodde aldrig att det skulle gå, men just den här modellen var som gjord för min.

Men min kanske möjligen är lite smalare över bogarna kanske?

kolla efter täcken som har snabbknäppen fram som går att reglera, då kan du spänna ut dom så de blir större i bogen. event har iaf såna stalltäcken och mark todd har sådana regntäcken samt vintertäcken.

*knapplån*

Har som sagt var provat även Bucas.... alla täcken vi har nu är med snabbknäppen som går att länga.

Med bogbreddare går det inte pga att då åker täcket bara bak.... och stramar ändå i bogen... :cry: och så blir det skav vid manken! :crazy:

Har inte testat HW, men har hört att de har en XL modell för bredare pållar.
Nackdel, de har inte med halvhals!
Men vad tror Ni om dem?

Du som hittat Mark Todd modell som nu går, vilken modell?

En häst i stallet får ständigt skav av täcket på bogen för att hästen är bred. Nu använder hästen nästintill endast 'skrittmaskin'-täcken, kanske vore något? Inte så snyggt, men. ;)

Kikade lite snabbt på skritt maskins täcken...
Ser ju bra ut med tanke på skav på bogarna... Men en fundering, är det risk att pållen fryser då han är helklippt?!?! :confused:

Kolla på tradera, där finns ibland auktioner på bogbreddare uppe... sökte på bogbreddare på tradera precis och det finns just nu 11 st uppe...

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 445
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 876
Utrustning Ja, finns det något sådant täcke? Har googlat runt samt läst i massa olika trådar här på Buke, men får inget bra svar. I en tråd sökte...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag behöver tips på täcke till min pålla. Hon är 160 cm och kort i ryggen, men rejält bred fram! Hennes täckesstorlek är 135 och att gå...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka