täcken till ponny hjälp

Glimfeather

Trådstartare
Jag skulle gärna släppa mina hästar på lösdrift, men min lille ponny går inte gärna in om det inte är storm så jag tänkte köpa ett täcke åt honom ifall de börjar regna på natten så att han inte blir våt och kall...

Han är ju inte min så jag vill ju inte lägga ut flera hundra på ett jättedyrt täcke eftersom han ska säljas till våren och jag har ingen användning för att sånt litet själv eftersom jag inte ska ha nån mer ponny sedan.

Blir ett therotäcke för tjockt? Jag hade tänkt på ett vanligt regntäcke, men det kostade en del, även på börjes.

vad kan en ponny på 123 cm ha för storlek? 115 har jag fått för mig, men har ingen erfarenhet av så små storlekar.

Sv: täcken till ponny hjälp

Om han har rejäl vinterpäls borde han inte ta nån skada av regn.
Men annars TROR jag att börjes himalaya är bra, har hört mycket om dem.
115 borde passa ponnyn, de ska ju passa b-ponnyer och c-ponnyer. Min islandshäst (ca 134 cm) har 120-125.

Sv: täcken till ponny hjälp

det är ju det att han inte har en sån där rejäl päls.. det har ju inte varit nån vinter i år precis :p jag tror inte heller han tar någon skada (med tanke på att han vill vara ute) men man är ju som matte lite orolig ;)

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 354
Senast: Roheryn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 671
Senast: Ajda
·
Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 481
Senast: VLMF
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka