Täcken...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zonya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 607
Z

Zonya

Jag hade inte tänkt klippa min pålle i vinter utan han ska få ha sin vinterpäls, men jag fuderar på att inhandla ett regntäcke iallafall, för de riktigt regnruskiga dagarna. Men har lite svårt att bestämma mig om jag ska ta ett med fleecefoder eller utan, och framför allt vilket märke som är värt att satsa på. Det behöver ju inte vara det dyraste, men gärna ngt slitstarkt ändå... ;)

Tips och tankar? :) :bow:

Sv: Täcken...

När jag valde mellan fleecefodrat eller utan så valde jag utan för man kan ju alltid lägga ett fleece eller ulltäcke löst under... Så får man fler valmöjligheter.

Sv: Täcken...

Håller med asfolath, det blir ju 2 täcken i ett om man väljer att köpa ett regntäcke utan foder och ett fleecetäcke.
Vad gäller märken vet jag att många avråder från hööks, men jag har bara bra erfarenheter av deras täcken och kan varmt rekomendera dessa.
Vad gäller fleecetäcken så se till att det har både x-gjordar och bensnöre/svanssnöre annars är det lätt att det glider ut på sidorna när hästen rullar sig, speciallt om regntäcket har en hal undersida.

Annars är HW Amigo jättebra, det är nog ett av de bästa täckena till det priset, men då kan du inte köpa med fleecefoder...

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 715
Senast: anna_panna
·
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt... 2
Svar
24
· Visningar
2 398
Senast: Harmomini
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 662
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken... 2
Svar
35
· Visningar
5 138
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka