Aliina

Trådstartare
Har ni några tips på vintertäcken? Det måste vara 250 g och 350g. Gärna att den med 350 g har ett halstäcke till (avtagbart) :)

Om jag köper bara ETT täcke, tkr ni att jag borde satsa på en 300 g då? det är till ett vanligt normalfruset halvblod.

Om jag köper 2 täcken, så blir det 250 och 350.

Om jag köper 3 täcken! Så ska jag köpa 250 - 300 - 350 (400?) fast 400 kanske blir lite väl, så kallt tror jag det nog inte blir i vinter, men men.

Ni får gärna hjälpa mig med mina köp!

Senast ändrad:
Sv: Täcken!

Ja det har jag gjort några ggr

Men nu är det så att jag vill ha TIPS på bra täcken.
Jag vill bara veta vad ni tkr att jag ska köpa då jag skulle kunna köpa 10 täcken om jag vill..inte för att jag kan det men..du kanske fattar. Vill bara att någon säger ÅT MIG vad jag ska köpa eftersom jag själv inte kan hitta något täcke som är prisvärt. Min häst klarar sig lätt med 250 g en hel vinter, det är inte det att jag inte vet hur jag ska klä min häst, utan att jag vill ha TIPS på täcken som är värda sitt pris. Så enkelt är det, kanske inte var tydlig nog, så förlåt isånnafall.

Så jag föklarar vilka svar jag vill ha här istället.

Jag vill gärna att ni delar med er av era kvalitétäcken, vintertäcken alltså. Som ligger bra i pris, allt från 200 - 400 g.
Jag behöver inga, "du verkar inte kunna täcken svar" för den där länken jag fick ger mig inga bra tips på kvalité täcken direkt:angel: jag klarar mig, tro mej;D Så, några som har bra slitstarka täcken måntro? :)

Senast ändrad:

Rambo är ju alltid slitstarka och bra:) Men kostar ju därefter också!

Har faktiskt mest gott över till Shire eftersom de lätt blir strimlade i hagen ändå:D Jättebra täcken, med bra passform som helt klart är värda sitt pris.

Jag har dels ett tunt regntäcke utan foder, ett med 100g, ett med 300 g och helhals samt ett 400 g med helhals. Vet att det finns knäppanordningar på alla deras täcken också och lösa halskragar att köpa till!

Privärda täcken som håller riktigt bra mot väta och busiga hästar:)

något ur horsewares sortiment.Jag har några rambo till min pålle och kommer hädanefter aldrig köpa något annat! Såg i hagen härom dagen när det regnade och min pålle gick med regntäcket,det la sig som små droppar på det och sen när han sprang så blåste det av,sen var det som nytt igen!Jag har haft turen att hitta båda mina till halva priset,ett vinter och ett regn.

Mina shires håller ca 2 år sen lägger dom av och börjar läcka osv.Och på rambo är det ju tre års garanti.

varför köpa 400 om det bara behövs 250??

jag gillar också horsewear. amigo är helt ok för priset.
men det beror lite på hur ens häst är byggd och om den har vilda hagkompisar som tuggar på täcket.

Horseware Amigo är det mest prisvärda täcken jag kan komma på. Shires är ett alternativ, men de blir sämre fortare.

Jag måste ju inte ha 400, men jag vill iaf ha exempel på det, 400 g kanske behövs i framtiden;D

Rambo verkar som något jag borde kolla in:)

Har ni några tips på vintertäcken? Det måste vara 250 g och 350g. Gärna att den med 350 g har ett halstäcke till (avtagbart) :)

Om jag köper bara ETT täcke, tkr ni att jag borde satsa på en 300 g då? det är till ett vanligt normalfruset halvblod.

Om jag köper 2 täcken, så blir det 250 och 350.

Om jag köper 3 täcken! Så ska jag köpa 250 - 300 - 350 (400?) fast 400 kanske blir lite väl, så kallt tror jag det nog inte blir i vinter, men men.

Ni får gärna hjälpa mig med mina köp!

200g- Horseware Amigo turnout medium, finns lös hals att köpa till.

350g- Horseware Amigo tournot heavy, finns lös hals.

Om du ska köpa amigo täckena Kolla NOGA att du tar tournot modellerna om du vill kunna ha hals till. Det finns nämligen AMIGO modeller UTAN det alternativet. De heter då: Amigo SUMMER tornout, Amigo 600D eller Amigo 1200D medium.

370g Horseware Rambo alt horseware Rhino, båda finns i olika modeller.

Kolla runt i olika internnätaffärer för olika modeller och pris. Jag tycker inte du ska ta shires om du har råd med något av horsewares täcken.

Jag har alltid klarat mig kalas med Börjes Himalaya regntäcken. Mycket mer kvalité för priset än många andra (dyrare) märken. Har ett vintertäcke från Gekås som är hur bra som helst, kostade ca 300 kr och är 200-300 g tjockt.
Shires tycker jag börjar läcka fort, har blivit besviken på ett flertal täcken därifrån.
Horsewears täcken har mycket, mycket gott rykte men frågan är om man vill lägga så mycket pengar på ett täcke (dock är ju Amigo bra billigare än de andra två). Mina Börjestäcken har hållt i kanske 5-6 år, så vad är skillnaden?

Jag använder dock inte så mkt vintertäcken :p Har bara haft en klippt häst och den ägde jag inte, så köpte heller inga nya täcken till den.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Har letat lite men hittar inget bra svar. Jag har ett polskt halvblod som blir väldigt grinig när det är kallt, han är klippt för...
Svar
11
· Visningar
1 561
Senast: Dopy
·
Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka