Täcken :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Almeloue
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 199
A

Almeloue

Ska ta och inskaffa ett vinter och regn täcke till min foderponny.
Det är så att en jag känner kunde tänka sig fara på Ullared åt mig (bor i Norrland) men då är de så att jag har aldrig varit dit nån gång så jag skulle vilja veta vad dom har för bra och billiga vinter/regn täcken. :laugh:
Eftersom jag bara ska ha ponnyn i 10månader så har jag inte tänkt köpa några dyra täcken, och ja har hört att Ullared ska vara billig på täcken. ;)

Sv: Täcken :)

Jag hade inte köpt utetäcke från Ullared, tycker inte dom fungerar bra. Jag hade nog köpt ett ordentligt, (finns bra vintertäcke för 500-700:-)

Köpte själv ett från Shires för 699:-, 300g . Har hållt i 2 vintar med hårda tag från fölisar ;)

gekås har ett väldigt varierat utbud, de har inte fast sortiment utan det kan vara olika från gång till gång man åker dit. Har inga täcken därifrån nu men hade några till min förra och det var ganska varierad kvalite, ett utetäcke var riktigt bra i både passform och rivtålighet medans ett annat läckte och gick sönder i stort sett direkt. Så ganska osäkert att köpa därifrån om du frågar mig =)

Dessutom har de ojämna storlekar, har köpt strl 135 som varit som en 145-155 och 125 som varit små i storlek..

Puttar upp min tråd här igen, med en annan fråga. :)

Jag har köpt regn och vintertäcken i bra märken, men nu tänkte jag att jag skulle köpa några slit och släng täcken från Ullared.
Eftersom jag själv inte ska dit skulle jag vilja veta vad dagens utbud är på täcken (regn, vinter och stall) är och hur dom brukar vara i storlekarna. Min ponny har i dagsläget 125 på Shire, Rambo och Amigo.
Skulle även vilja veta vad dom är för senskydd och i vad för prisklasser dom är i.

Tack på förhand :laugh:

Om jag kommer till GEKÅS i höst så fundera jag på att köpa ett regntäcke om jag hittar nått som faller i min smak. Min lilla fundering är hur dom är över bogarna? Köpte ett Thermo Master, utan bogveck, som var för vid fram till över bogarna, eller lite för urringat kanske. Nån som tycker GEKÅS täckena är så?

om jag vore du skulle jag beställt från börjes istället...

jag var på ullared i våras och blev riktigt besviken. Enbart "skit" som säljs där.. Och i pastellfärger (fast just färg är ju en smaksak) :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 543
Samhälle Jag vet ju att många lever utan bil, och att det är en lyx egentligen. Men jag har vant mig vid lyxen, dessutom nyproducerad bil, och... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 382
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
294
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 219
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V