B
Blomma
Hej hej, Är en sån där smygare här på Bukefalos
, som behöver lite råd i en täckes fråga. Är utav den åsikten att hästen mår bäst utav av att inte ha täcke på sig om den nu klarar det. Äger en kallblodstravare som får en enorm vinterpäls vilket gör att ridningen vintertid blir "jobbig" för honom. När vi har ridit klart, uteritt som paddockridning, så ser det ut som han har klivit ur duschen, så svettig blir han. Han har alltid då fått stå inne ett tag med ett svettäcke på sig och sedan fått gå ut med ett fodrat regntäcke om han ska ut i hagen igen, utom nu faktiskt, när solen har börjat värma och det är skönt ute.
Men, jag har redan nu börjat fundera inför nästa vinter
om jag inte ska ta och använda mig utav täcke i alla fall när det är som kallast, säg från ca -5 grader och vid busväder för att slippa all denna päls, mest för hans skull. Har köpt ett täcke, ett termotäcke utav märket Capriati. Skulle den kunna räcka som vintertäcke och stå emot snö och blask? Har inget emot att han får lite päls, men skulle var skönt och slippa denna enorma björnpäls
. Så vad tror ni, är det ett täcke som skulle funka som vintertäcke eller måste jag ge mig ut och köpa ett täcke till?
/Blomma
Men, jag har redan nu börjat fundera inför nästa vinter
/Blomma