Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anti-bit-spray för hundar fungerar suveränt. Syns inte, kladdar inte men smakar och luktar päckel för hästen.
Tillverkare är Dogman, brukar finnas på Citygross, Eko :- och liknande ställen.
Om det blir till att köpa nya täcken hela tiden oxå så rekomenderar jag ett täcke från exklusiv.se då utav deras starkaste sort, dom har stått emot allt här hemma såsom tänder stenar och träd, helt suveräna är dom, enligt mig i alla fall.
Annars hoppas jag att tipset i ovanstående funkar.[/QUOTE
Det ska jag försöka ha i minnet om han inte ger sig med sina dumheter.
Tack!!
Kan bara hålla med föregående. Hade samma dilemma här. Fast jag var den som fick mina täcken sönderbitna av en hagkopmpis
Jag sprayade mina med utblandad ättika. Funkade kanon om du gjorde det varje dag. Men som sagt ,regnar det så var det inte mycket till hjälp![]()
kan du inte testa en sån haklapp som man sätter fast i grimman då?
har aldrig testat det själv men den sitter ju bara under hakan så de inte kommer åt men de kan dricka o äta..
Vi stått med en riktig täckesätare senaste halvåret.
Vi har nog haft åtgång på ett 10-15-tal täcken - bara för min häst. Min kompis häst lyckades han slita av bara undertäcket på. Yttertäcket låg kvar men undertäcket var helt demolerat framtill och låg i skogen.
Vi har senaste tiden kört med ättiksprit. Det har faktiskt fungerat. Det tog ngn vecka eller så innan hästen förstod att täckena faktiskt alltid smakade så illa. Nu får de vara ifred delvis. Vi har kunnat ha samma täcken på i ca 2 veckor nu. Lite småbett men inget mer.
Vi sprayar täckens varända dag när vi klär på hästarna. Både undetäcke och yttertäcke, även man och svans. Det går åt ca 1 stor flaska var 3e-4e vecka ungefär för två hästar (vi delar med den andra hästägaren). Vi dränker då hela yttertäckena och sprayar längs kanterna på undertäckena.
Vi flyttar dock, turligt nog, nästa vecka.
Munkorg på bithästen är väl sista utvägen kanske. Bara för en period så att han vänjer sig av med beteendet. Någon kanske borde kolla upp varför hästen beter sig som den gör?
jag har sett sån i den lokala ridsportsaffären de har allt möjligt både från trav o ridning
ser att du kommer från värmland det är färjestad som har det=)