täckes skav..

i love svala

Trådstartare
en av mina hästar får jätte lätt täckes skav på bogen!
får era hästar också det? har ni några tips på det!!

Sv: täckes skav..

bh-ar:bow: :bow: :bow:

( fast b står för bog:p)

Nejdå, men täckesskav- grejer. Ser ut som en bh till häst. Finns på t.ex. h**ks;)

Ja ett passande täcke till att börja med. Annars kan ju ett bogskydd som silkisif säger vara en bra idé

Jag köpte ett skiiitdyrt islandshästtäcke som skulle passa såååå bra. Tror ni att det bättre med skavet....?

Jag näster fast fleecefoder på insidan i bogen på ofodrade täcken så slipper jag skav. Finns jättebilliga fleecefiltar på t.ex Dollarstore eller Rusta som passar perfekt till det. Brukar sy tjockare bogskydd av dem också att ha under regn/vintertäckena när jag klipper hästarna under vinterhalvåret. Då gör det inget att täckena glipar lite framtill, hästarna håller sig varma och torra om bogen. Tycker de bogskydd man köper är tunna och gärna korvar sig. Dessutom är de onödigt dyra om man har många hästar. Så jag har pysseldagar när jag tillverkar egna:idea:

Fast de behöver ju inte vara dyra för att passa hästen :) Exempelvis så kunde en häst som jag tog hand om för något år sedan enbart ha billiga märkeslös täcken från Odal, inget annat passade! Så det är lurigt det där..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
890
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 445
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka