Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
sensommar eller varm höst har jag fleecetäcke
Sedan ull av den tjockare varianten. Blir det riktigt kallt åker han i något passande stalltäcke.
Tycker att det är lätt att man klär på hästarna för mycket i transporten (min svettas som ett.. djur! ), så länge man skyddar dem från de värsta draget så...
En till fråga. Tror ni det räcker att hästen har ett bomullstäcke på sig på nätterna
i början när hon blivit klippt? Det är inte särskilt kallt i stallet.
just nu tror jag det räcker (flera i mitt stall har klippt sin pållar dennna vecka och de hästarna har bara bomullstäcke på natten och är nakna i hagen när det är hyfsat varmt (ca 14+ och mer). Observera att dom hästarna är helrakade...
jag kommer ha till en början när det är varma ett fleecetäcke med hals eller ett vanligt fleece, sen ett ulltäcke, och sen när det är riktigt kallt ett termotäcke, allt från 150 gram till 400 (400 används ju bara om det är riktigt kallt ute)
Min häst får oftast åka i en yllefilt. Är det väldigt kallt eller han ska stå i transporten länge (tävling) brukar jag ha ett undertäcke från HW också på- andas jättebra.
JAg gillar inte fleece- elektriska-, men använder det om det är för varmt för yllefilt. Dock inte mitt i sommaren om man ska på vet besök. Då står han naken.
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Trädgård & Växter Jag har tittat på en kompost (eller två) och inser att den enda jag hittar som stämmer på det jag söker är för liten och för dyr.
Jag...
Kläder & Bli fin Är inte det semipermanent färg? Annars gillar jag absolut manic panics färger, brukade bland till egna nyanser med dem back in the day...
Hästmänniskan Det är ett treårigt fjordsto av större modell. Rätt tuff och självsäker. Jag sålde henne främst för att jag inte kände att jag hade tid...