Täckesfrågor!

Sv: Täckesfrågor!

Min helklippta ponny går med ett 200-300grams vintertäcke på sig. Det är blåsigt, kallt och rått här... ca. 5+. Sedan får han ha ett eventäcke 400grams när de går uppemot 5-10- grader. + att jag har ett rambotäcke också som han får ha...våra hästar har höbal i hagen så de fryser ju inte lika lätt.

min pålle står med vintertäcket... 300 gr, bor utanför Halmstad... :crazy: Men han är oxå en frusen travare som står i utebox. Hade gärna haft 100 gr täcket på honom på dagarna, men täckesbyte är ej möjligt... Var tvungen att byta till vintertäcket för några dagar sen då han satt lite vinterpäls (har han aldrig gjort förr, men det är oxå första året i utebox) samt börjat tappa hull och muskler... :cry:
Vet ej vad jag ska ha för täcke sen i vinter, har lagt in en tråd om det här.

mellantjockt Rhino med halvhals. Är ute ca 8-20 på dagarna. Får ha samma täcke inne eftersom jag inte har täckesservice..
Nu är hon nyklippt (en vecka sen).
Senare så blir det nog det tjocka Rhinot, med hel hals.

Min oklippta häst har 100g regntäcke i hagen nu. Treadstone med halvhals.
Inne har hannuett fleecetäcke och bomullstäcke över. Kommer att ha ett 200g termotäcke sedan.
Och i vinter kommer han ha ett 300g HorsePower Snow med halvhals ute.

Min oklippta häst har nu ett ofodrat regntäcke märke Shires och om det regnar mkt och/eller blåser mkt så har han ett tunt fleece eller ulltäcke under. Men om det är soligt och inte regnar går han utan och då blir han skitglad.
Inne har han ingenting.

I vinter får han ett tjockt vintertäcke märke Thermo Master (vet inte hur mkt fyllning det är, men det är tjockt) och det kommer han att få ha på om det är mkt kallt och/eller blåser och snöar.
Annars klarar han sig med regntäcket med ett stalltäcke under även om han är frusen av sig. Även på vintern om det är soligt får han gå utan täcke när det är som varmast under dagen.
Men annars får han täcke så han inte får så tjock vinterpäls för jag vill helst inte klippa han.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 398
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka