Täckesfunderingar - Horseware?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 896
L

lill_flesky

Nu jäklar ska jag hitta ett täcke som sitter PERFEKT på hästen. Kosta vad det kosta vill (eller ja, nästan iaf ;) ).

För det första har jag inte bestämt mig för om jag ska satsa på ett lite tjockare regntäcke, eller ett tunnare vintertäcke. Jag har redan en hel drös med regntäcken, men å andra sidan så är det ju bara att lägga under ett termotäcke så har man ju ett vintertäcke.

De täckesmärken som jag tidigare provat och som INTE passar är:
Bucas, Shires, Svea, Protector, Hansbo, Jacson, TM, sverigetäcket. Det som har suttit bäst hitills av dessa är Svea.

Jag vill gärna ha löstagbar hals på täcket, bra kvalité i tyget då hon är ganska tuff med sina täcken ;) Maxpriset ligger vell på 2000:- (+-) Har funderingar på Horsewares täcken, deras bogknäppning verkar smart. Vilken modell ska man satsa på, de hade ju ganska många...
Andra förslag på täcken mottages!

Sv: Täckesfunderingar - Horseware?

Prova Rambo. På min har endast Horseware fungerat och jag har provat typ de som du visat ovan.
Fördelen med Horseware är att de är väldigt smart sydda och lägger sig bra efter hästen. Men allt beror ju på hur din häst ser ut.

rhino wug är bra och prisvärt... det ända som skilje rambo frår rhino är att rambo har tjockare yttertyg

Kika på nedanstående länk brukar shoppa därifrån.
http://hem.bredband.net/denemt/
De kommer att ta in täcken med namnet weatherbeeta
De har lagt in länk till tillverkarens sida.
Jag slängde tidigare idag ut frågan om någon på forumet visste något om det täcket.
De som hittills svarat har bara varit positiva.
DESSUTOM BOGVECCKEN ÄR SATTA PÅ RÄTT STÄLLE!!! :banana:

Jag har Rambo Wug åt mitt sto och ska köpa ett likadant till unghästen nu när han ska ha täcke. Under åren har jag provat alla möjliga och omöjliga märken, men inget har varit i närheten så bra som Rambo Wug. Nu var ju ditt maxpris 2000, men köp ett begagnat då. De håller hur länge som helst, och tål i stort sett vad som helst också. Hästen slipper skav, är alltid torr och varm, dessutom är täcket snyggt. Vad kan man mer begära... Du ville visserligen ha med löstagbar hals, men de är nog lite svårare att hitta beg...

Liknande trådar

Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
3 036
Senast: gylle
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 510
Senast: Niki
·
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 553
Senast: Akustik
·
L
Utrustning Ska köpa ett flugtäcke till hästen, men tyvärr tyvärr, är min lilla dam en sådan som får skav av att bara kolla på täcket :eek: (Har...
Svar
17
· Visningar
2 374
Senast: Dreamer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka