Täckesstorlek

Hedda_007

Trådstartare
Hej
Har köpt ett russ på 124 cm. Ska hämta honom nästa vecka. Någon som vet vilken täckesstorlek som borde passa. Ägaren visste inte.

Sv: Täckesstorlek

Strl 115 har jag på mina båda russ. Ena är ca 125 cm i mankhöjd och det andra ca 128 cm.

Mät från lansmärket (framför manken) och bak till svansroten. Rygglängden = täckesstorleken, har inte så mycket med mankhöjden att göra.

Det kan skifta från modell till modell tycker jag. Jag har två islandshästar som är ca125-129 cm i mankhöjd. Några täcken är 125 och vissa är 115. Det beror lite på hur vida de är i halsöppningen och över bogen.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Kristall10
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
404
Senast: Hedwig
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka