Täckesstrolek!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheDot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 771
T

TheDot

Hejsan! Ska köpa ett täcke åt en ponny vilket jag aldrig gjort förut! :rofl: Undrar om nån har en aning om vad en stor b/liten c har för storlek, hon är ganska kraftig, lägger upp en bild så kanske det syns bättre :)

smpllarnapricken009.jpg

Sv: Täckesstrolek!

Jag skulle gissa på 125, MEN man kan aldrg säga säkert bara av hästens höjd över manken. Mät hästen från manken till svansroten och välj sedan den täckesstorlek som ligger närmast det måttet.

oj vad stort! :crazy: min stora har 135, han är 163 och den här är MKT mindre :p aja tack endå! :)

Svårt, antingen 115 eller 125. Min D-ponny har 135, men andra D-ponnier i stallet har 125. Fast det har ju iofs C-ponnyn också så 125 bode väl vara lagom?

Men som någon sa, mät!

okej då har jag lite mer koll iaf :) tack jo jag ska väl försöka mäta henne!

Mät, för det kommer att vara avgörande. 2 islandshästar har vi hemma. Mkh 137 och 139 - alltså som en c-ponny. En har 125 och en 135 pga längre rygg. Båda är rätt grova, "125:an" dock även med en grym bringa / hals.

Sen beror det dessutom på märke, Bucas t ex är INTE att tänka på för den på 137/ 125:s storlek. För då får man inte ihop täcket framtill ...

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 205
Senast: Capybara
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 421
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Görel
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka