Täckestvätt!

lille skutt

Trådstartare
Är det billigt med 160:- för tvätt och impr. av regn och vintertäcken?
Har alltid tvättat mina själv med hörtryckstvätt men det tar ju sin lilla tid. Hittade en lapp där en tjej tvättar och även lagar mindre skador samt impr. täckena för 160:-/st
Vad kostar det hos er?!

Sv: Täckestvätt!

Tyvärr har jag inga bra tvättmöjligheter just nu, tänkte försöka hyra en maskin och köra igenom alla täcken själv tills hösten. Tidigare gav jag 20-25:-/täcke, bara tvätt då, impregnera fick man göra själv. Ville man så kunde hon även laga lite mot extra kostnad.

Sv: Täckestvätt!

Jag tror jag betalade 150 kr/täcke (inkl impregnering) när jag lämnade in täcken till en hästaffär.
Förra veckan lämnade jag in 3 termotäcken o ett fleecetäcke till ett hästtvätteri o det kostade 415 kr.
Snaaaart får jag tillgång till en "egen" maskin hemma som jag ska använda till hästarnas grejer, så då behöver jag bara lämna in utetäckena för tvätt o impregnering (o kanske de tjockaste termotäckena). Resten kan jag ju tvätta hemma = enklast o billigast!

Men jag tvättar inte mina täcken så ofta, termo o utetäcken kanske en gång om året. försöker borsta av lera o smuts istället, inte bra o tvätta FÖR ofta heller ju! så jag tkr det är värt pengarna jag betalat för att få dem tvättade.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 375
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka