jennyjenny
Trådstartare
Hej
Jag beställde ett täcke för snart 4 veckor sen på nätet. På hemsidan står leveranstid 4-5 arbetsdagar. När det gått 10 dagar ringde jag och undrade varför mitt täcke inte kommit. Jag hade inte fått någon bekräftelse på min mailadress att de mottagit min beställning heller så jag ville kolla att beställningen var registrerad. Mannen jag talade med sa att täcket var skickat för dagen innan och att det nog skulle dyka upp nästa dag. Förresten så hade de slut på tyget i det täcket jag hade beställt så de hade skickat ett annat. Jag blev ganska paff, men sa att ok jag får kolla på det.
En vecka senare (i torsdags) ringde jag ganska sur nu
och sa att täcket inte kommit. Då sa mannen att det var skickat dagen innan och skulle nog dyka upp på fredagen. OK sa jag, men om det inte kommit fredag så vill jag inte ha täcket längre. Det kom ju inget täcke i fredags så då åkte jag och köpte ett annat täcke.
Igår skrev jag ett mail där jag bekräftade att avtalet med leveranstiden inte följts och därför är beställningen annullerad. När jag kom hem låg en utlämningslapp i brevlådan... Men jag ser att de skickat täcket i fredags så de har ju medvetet inte följt det vi kom överens om.
Min fråga är nu: Kan de ändå kräva mig på att jag hämtar ut täcket och sedan returnerar det dvs att jag måste stå för frakterna fram och tillbaka samt postförskottsavgiften? Dessutom är jag rädd för att inte få pengarna tillbaka. Har de krånglat så mycket nu, hur blir det inte om de måste betala tillbaka pengar?
Täcket kostar 1000:- Är det ytterligare något jag skall göra så att jag har gjort "allt" rätt?
/Jenny
Jag beställde ett täcke för snart 4 veckor sen på nätet. På hemsidan står leveranstid 4-5 arbetsdagar. När det gått 10 dagar ringde jag och undrade varför mitt täcke inte kommit. Jag hade inte fått någon bekräftelse på min mailadress att de mottagit min beställning heller så jag ville kolla att beställningen var registrerad. Mannen jag talade med sa att täcket var skickat för dagen innan och att det nog skulle dyka upp nästa dag. Förresten så hade de slut på tyget i det täcket jag hade beställt så de hade skickat ett annat. Jag blev ganska paff, men sa att ok jag får kolla på det.
En vecka senare (i torsdags) ringde jag ganska sur nu
Igår skrev jag ett mail där jag bekräftade att avtalet med leveranstiden inte följts och därför är beställningen annullerad. När jag kom hem låg en utlämningslapp i brevlådan... Men jag ser att de skickat täcket i fredags så de har ju medvetet inte följt det vi kom överens om.
Min fråga är nu: Kan de ändå kräva mig på att jag hämtar ut täcket och sedan returnerar det dvs att jag måste stå för frakterna fram och tillbaka samt postförskottsavgiften? Dessutom är jag rädd för att inte få pengarna tillbaka. Har de krånglat så mycket nu, hur blir det inte om de måste betala tillbaka pengar?
/Jenny