TackOnBack

Sv: TackOnBack

Ballt med ljusblå dressyrsadel! *vill ha*! Fast man skulle nog åka ut från dressyrbanan snabbare än man hann säga flasklock! Älskar shortchapsen också! Och benskydden! Vad är det som säger att man inte kan ha ljusblått på ett stort dressyrhalvblod? (nej, jag fick aldrig någon ponny när jag var liten! :angel: ).

Varför då? I TR står det endast att det ska vara sadel av engelsk typ inte vilken färg den ska ha. Ifs så finns den i brunt och svart oxå.
/T

Men det diskuteras väl överhuvudtaget bolösa sadlars vara eller inte vara på dressyrbanorna (en helt annat diskussion som vi inte ska dra in här). Om sadeln är brun eller svart kanske man kan "lura" sig in, men med en blå sadel tror jag alltförmånga höjer på ögonbrynen. Tror dock att reglerna kommer ändras med tiden.

Vilken cool sadel :) :banana: Vill ha en i brunt skinn ju *skriver på listan* :D

Mmm. jag tycker ändå att när charisma som äger Tackonback kan skriva att man får ha färgade träns på dressyren, så borde dom kanske kunna skriva om man får använda deras sadel åxå..

Jag är också nyfiken på den där sadeln, skulle vilja se fler bilder och då utan grandeurpad under. Eller helst se den irl egentligen. Tror den är för tunn för hästen jag rider och vi vill helst inte padda, men sånt vet man ju aldrig.

Kanske en onödig kommentar eftersom den inte handlar om sadeln, men jag måste bara säga att jag reagerar alltid negativt på märken som verkar ha dålig fantasi med att komma på namn etc. och istället "stjäl" från andra. Tack On Back.... Eh? Back On Track??? Kom på något eget liksom. :smirk:

Jag har faktiskt ganska allvarliga funderingar funderingar på att ta hem en provsadel :love: kan inte bestämma färg bara :d
(nej, jag fick heller ingen ponny när jag var liten, men nu har jag en islänning! =ponny :idea: ;) )

Men denna sadlen har ju inget att göra med BoT, inte har väl sadlen några magnetiska egenskaper? :D
Tack on Back är väl ett bra namn.

Jag menade ju inte att det är samma sak - men det var ju just min poäng att namnet är FÖR LIKT!! Hitta på något eget! Speciellt som att de inte ens har liknande produkter!

BTW så har inte BoT heller några magnetiska egenskaper, utan "infraröd värme" genom den kinesiska keramiken.

Ja jag fattar vad du menar. Och jag kanske skrev fel okej, strunt samma.

För övrigt så har jag bokat en provsadel, får hem en allround-sadel på prov v 23 :)

Spännande. Du får uppdatera oss om vad du tycker om den sen! :idea:

Ja det ska bli kul att prova :) Men om jag ska köpa en sen ska jag nog inte ha en färgad, utan en brun i skinn :angel:

Vet du om det är något slags koppjärn i?
Vad är det för material i bossorna?
Tänkte om du ska ta hem en på prov att du luskat lite om sadeln innan.
/T

Hehe, nej jag har inte luskat, tänkte titta på det när sadlen kommer. Ser inte ut som om det är ngt koppjärn i, står inget om det på hemsidan heller.
Ska fotta massor då också. Några önskemål på vad jag ska kolla så skriv det här! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
7
· Visningar
499
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
176
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka