TACKSAM för hjälp Pdf filer

S

STJÄRNA

Hej!
Hoppas att någon kan hjälpa mig med....
Vilket program ska man använda för att göra pdf-filer.
Jag behöver göra egna annonser till tidningar mm.

Det är så krångligt att be om hjälp, mellanhänder.
Är rätt haj på data annars :D

Går det med något vanligt program eller ska man skaffa
något som photoshop.
 
Sv: TACKSAM för hjälp Pdf filer

Adobe är ett utmärkt verktyg...inbillar jag mig.
Själv sitter jag och blänger på x antal worddok jag vill konvertera till pdf genom adobe.
Har kollat instruktionsvideon i någon minut men fattar inte ens hur jag ska få in adobekonverteringsikonen i word så nu ska jag gå och ta livet av mig :devil:

Tålamod?
Svar: nej....
 
Sv: TACKSAM för hjälp Pdf filer

Open Office är enkelt att använda och enkelt att göra pdf i ;)
 
Sv: TACKSAM för hjälp Pdf filer

Tack alla för länk och svar!
Himla bra med Buke :)

Ska ta reda på mer om det där programmet Open Office.....
 
Sv: TACKSAM för hjälp Pdf filer

Att generera en pdf eller att göra ett tryckfärdigt original kan vara två skilda världar ... :angel: :devil:

Beroende på hur dina annonsoriginal är beskaffade får du välja programvara utifrån detta. De flesta väljer dock ett layout-program som InDesign eller QuarkXpress, samt komplement för foton/ skisser etc.

PDF:er behöver sen ha rätt upplösning med tanke på på slutgiltig publicering.
 
Sv: TACKSAM för hjälp Pdf filer

Oj oj oj Tack :D

Bilder ska det vara med...
ska göra annons till tidningar
samt göra brochyrer

Måste sätta mig in i detta snart med pdf :crazy:
 
Sv: TACKSAM för hjälp Pdf filer

För ett proffsigt arbete så är pdf;en enbart ett plattformsoberoende format som du använder för att leverera ditt original i.

För att GÖRA originalet, behövs annan programvara. Skall det vara högklassiga original för tryck, duger inte Office. Photoshop är bra för bilder, men hanterar inte text på ett ok sätt.
 
Sv: TACKSAM för hjälp Pdf filer

Okey tack.
Det behövs alltså ett program dom hanterar bilder och text som sedan går att konvertera till pdf....
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 357
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 347
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 711
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 179
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp