Täcka hästen med vilket täcke?

Nej usch inte fleecefodrade :crazy: Helt värdelöst då de alltid drar sig bakåt, dvs. stryper hästen i bogen och dessutom fastnar varenda löst hår i dem.
Har iofs inget själv men alla i jobb stallet har bukas fleecefodrade och jag tycker dom verkar bra :).
dom är inte fodrade i bogen och det är ingen fladdrar fleece i, kasta inte bak heller av vad jag sett :).
 
Har iofs inget själv men alla i jobb stallet har bukas fleecefodrade och jag tycker dom verkar bra :).
dom är inte fodrade i bogen och det är ingen fladdrar fleece i, kasta inte bak heller av vad jag sett :).
Nej fleecefodrade i bogen har jag aldrig sett men nog kasar de bak ändå. Mina rör sig mycket, har relativt tjock päls och har stora rörelser, kanske spelar det in? Fleece och päls blir ju ett dragande i sig så jag tycker inte att det är så konstigt att de kasar bak.
 
Nej fleecefodrade i bogen har jag aldrig sett men nog kasar de bak ändå. Mina rör sig mycket, har relativt tjock päls och har stora rörelser, kanske spelar det in? Fleece och päls blir ju ett dragande i sig så jag tycker inte att det är så konstigt att de kasar bak.
Ja dom kasar bak men hästar som fyller ut täckena bra syns det inte så mycket på tror jag.
 
Han har fått komma in och torka 1 gång per dag så än har han inte fått ont i ryggen eller börjat frysa, nu ska det börja ge med sig vädret så:)
Aldrig varit med om typ 7 dagars ösregn såhär xD
 
Mina har ofodrade regntäcken dygnet runt. Den stora smala hade 50g till att börja med men hade sönder det så fick byta. Jag låter hellre hästarna frysa tre timmar än svettas hela dagen.

Fleecefodrat är bannlyst hos mig, ska jag ha ett sånt måste hästen ha glansigt undertäcke. Töjer sig, drar i pälsen och omöjligt att få rent och ohårigt. Ska jag ha ett tunt täcke under regntäcket är det ett glansigt välsittande innetäcke.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu står vi i en så där roligt tid när det är 4 grader på natten/morgon och 20 grader mitt på dagen. Min ena häst är klippt sen tidigare...
Svar
11
· Visningar
1 410
Senast: super
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 467
Senast: fejt
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp