Täcken på helklippta hästar!

har inte klippt min än, men mina kompisar har klippt sina, dom har fodrade täcken ("dygnet runt täcken") med ca 300 gr fyllning..
 
Min är helklippt, och klippt för andra gången!
Jag har ett varmt stalltäcke på henne, ute i hagen så har hon stalltäcket och ett vind/regntät täcke.

När det blir kallare så åker det tjocka inomhus vintertäcket på!
 
Mm, det är min ena också, den nya klippte jag för första gången på söndag, aldrig varit klipp.

Min frusna 22åring har Horseware täcke med hals och tunnt undertäcke i stallet (kallstall) och sen vintertäcke över ute....

Min nya har Bucas Celtic Quilt i stallet och Rambo Wug Plus ute...

Är mellan -8 och noll
 
min ska klippas på lördag och då får han sitt 150g vintertäcke och ett halvtjockt termo inne,
nu har han regntäcke ute och fleecetäcke inne..

vi har minus på morgonen/natten ett par plus gaden/kvällen
 
Jag ska klippa min i morgon och ska ha efteråt vinter täcke (andas variant)
Men det beror lite på väder och vind.
Nu har vi ca -5 grader på natten och 1-2 plus på dagen. Kall stall.
 
Min dam är helklippt och går med ett Rhino med halvhals som har 370 gram tror jag. Det är alldeles perfect. Hon är alltid varm och skön och de andas bra.
 
Jag har mina tunnaste vintertäcken på mina hästar just nu.
Ena hästens täcke är ett Sveasverigetäcke med sk halvhals vintermodellen.
Samma täcke ute och inne, byter när det blir fuktigt.

Ute är det runt -10 när de går ut, sedan ngn grad under nollstrecket under dagen.

Stallet är ett kallstall, med 4 hästar. Vet inte hur varmt det är därinne, men det ligger på + i allafall.
Men dörren står fortfarande öppen flera timmar/dag, dessutom är dörren full med rejäla glipor.
Så jag anser jag står i ett bra stall! Som inte kommer fixa så jag får några hosthästar! :)

Jag ger 4 kg hö/häst direkt på morgonen när de går ut.
Sedan får de 4 kg till var vid 12.00.
Så de äter sig varma också, då jag räknat ut att de äter 0,5 kg hö/halvtimme. Vilket gör att de har 2 ättimmar/högiva i hagen.
 
jag ska klippa min häst snart, när jag har en klippmaskin...då kommer hon att ha ett innetäcke, och sen när hon gåt ut ett fodrat regntäcke (för - grader)... sedan i vinter får hon ha ett vintertäcke..
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
364
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 478
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel
Hästnyheter En man i södra Sverige ska vid flera tillfällen ha tagit sig in i stall och vid ett tillfälle gjort sexuella handlingar mot en häst. Vid...
Svar
0
· Visningar
53
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Strax efter midnatt inkom larm om lågor i ett stall utanför Svalöv i Skåne. Två hästar var inne i stallet och räddades.
Svar
1
· Visningar
443
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp