M

miss_vanessa

ni som har klippt era hästar,vad har ni för täcken :confused:

-----------
miss vanessa är min princessa :love:
 
om D blåser mycket, är kallt Elr regnar går D ute med täcken nuförtiden.. Mn om nån vecka Elr 2 måste D nog hade täcken hela tiden. Inne har de mystäcken O stallindor. Så D behöver inte frysa :love:!!
 
okajj..:)e det regntäcke då eller? :confused:
------- :love:miss vanessa är min princessa :love:-----------
 
Fjordan är klippt nu, inget täcke inne, varmt stall... :) Men uta har hon Thermo Master winter, regn eller thermo beroende på väder... :)
 
Jag helklippte mitt hbl i söndags och igår måndag fick hon gå ute utan täcke för det var runt 22 grader varmt och sol :love: men idag var det betydligt kallare, blåsigt och mulet så då fick hon ha regntäcket med tunnt fleecefoder på sig, har även det täcket på natten för de byter inte täcke i mitt stall.. När hon åkte transport idag fick hon ha fleecetäcket på sig.
 
När man helklipper hästen, klipper man PRECIS hela hästen då?

Även huvud och ben??
 
ja jag tror det! hehe....jag körde jaktklippning alltslå lämmnade jag kvar benen o sadel.....o så fick hon ett hjärta på rumpan.. :love: hehe...men problemet e att jag inte vet vad jag ska ha för täcke för mitt regn täcke är i sönder o det känns lite för varmt för henne tror jag o ha vinter täcket.. :smirk: så jag måste skaffa ett regn täcke...ahh.....panik...hehe nä men det ordnar sej nog....

---- :love:miss vanessa är min princessa :love:-----
 
föresten är det någon som vet ett billigt o bra regntäcke o vart man kan köpa det då?! hur är börjes: "orkan regn"???

:love:--------miss vanessa är min princessa----- :love:
 
Just nu går Urban (som är klippt) med bucas regntäcke dygnet runt och lille lurvas ponnyn går naken, men han kommer gå med regntäcke dygnet runt också när han klipps nästa vecka.
Funderar på att köpa tunnare regntäcken dock, bucas känns lite väl tjockt.
 
Jag helklipper ner till knäna/hasen, lämnar lite på ryggen och kunde inte klippa Urban på huvudet då han tyckte inte om stora maskinen.
Jaktklippning är väl ändå när man lämnar kvar på rumpan, som ett ridtäcke? Det har jag klippt en gång, men det blev så tydligt sen när det klippte ut = fult.
 
min häst e alldelles nyklippt :love:
just nu hon går med event standar regntäcke.
både inne i ute eftersom dom inte byter... :smirk:

en fråga när vi ändå pratar täcke.
när det håller på att bli kallt men inte jätte kallt, kan jag då ha ett fleece innetäcke under regntäcket? :confused:
 
Ja det kan du ha, men se till att det sitter ordentigt fast så att det inte glider av och fastnar i det andra täcket.
 
okidoki.
men på fleece täcket måste jag ha en gjord. `
kan man ha den ändå? :confused:
 
Mitt vbl sto som IKKE er klippet har iallefall på et Alpha Horse Rainy nå, det er tynnt fleeceforet (litt tynnere enn bucas smartex rain)...
Så helt uforet regndekken på en klippet hest hadde ikke jeg villet bruke nå. Men nå er det rundt 5 grader og vind/regn her da. Det kommer jo litt ann på hvor man bor.
 
En sak som jag funderar på...

skall klippa min kallblodstravare på halsen idag. Bör jag ha ett halstäcke till?
Hon ör inte speciellt frusen av sig, men när det blir nedåt - 20 grader, bör man ha halstäcke på då?
Kommer börja med att klippa hela halsen nu och senare om pälsen hinner växa ut innna jul klippa under halsen bara.

tpfh/ Anita
 
Klippte min häst idag, så fram tills nu har hon gått utan täcke.

Nu får hon dock ha ett vind/regn täcke ute i hagen, och i stallet ett "övergångs" täcke.
 
svar till breccia:
asså om jag har rätt för mej så kallas det väll täckes eller filtklippning!? hmm....där ser man så kunnig jag är hehe :)

----- :love:miss vanessa är min princessa :love:-------
 
Det är iaf jaktklippning för mig, eftersom jag alltid har kört på det :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
949
Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
344
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 169
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Hästnyheter Amatör-touren i Falsterbo har fått en vinnare: Emelie Gärde med sin Topaz Princess. Gärde som bara skulle ha häst för att mysa och rida...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp