S

SweetMelody

Vad för täcken tycker ni man ska ha? Vad skulle ni välja från horsewares sortiment? Skriv exakt modell och gärna vad ni har för häst :)
 
jag har valt Rhino Wug 200 grams som hösttäcke, och Rhino Wug plus 370 grams som vintertäcke.
Fast egentligen hade man ju velat ha Rambo..
 
Jag har köpt Rhino wug utan foder som jag har nu på hösten när det regnar.
Tänkte köpte ett likadant fast med 200 grams foder att ha i vinter när det blir minusgrader.
Jag har en kallblodstravare som inte klipps men är lite frusen av sig..
 
Skulle ha Rhino Wug plus (med hals) om jag skulle köpa därifrån. 370 g såklart!!!

Har 2 svenska halvblod (den ena är föl nu, men sen så...!)

Har vanliga Rhino täcken (200g) och de är bra, det enda dåliga är att de viker sig fram i bogen så kardborren blir full med hår... Har t.o.m. bytt kardborr, men det hjälps inte!

Tror att tjockare täcken kanske sitter bättre om de är lite "styvare". :confused:
 
Har vart å kollat på rambo/rhino idag, det skiljer nästan 1000 spänn,vad är skillnaden`förutom hög hals?? :confused:
 
Tackar för svaren :)

Köper ni bara utetäcken från horseware eller har ni andra täcken från dem också?
 
Har ett Horseware Cooler också, ett kanonbra svett/transporttäcke. Det är stl. 135-140 eller något men passar ändå min 155-häst, eftersom det är så töjbart. Ett bra täcke! :bow:
 
Jag har till "lill pojken", Rambo orginal som regntäcke
och Rambo wug som vintertäcke (370g), beställt nya med tre gjordar och benskärning... Skulle vilja ha Rambo supreme men det blir nog tyvärr för varmt för honom, och wug plus går ju inte halsen att ta av på... :(
 
Rambo har tjockare yttermaterial... :)

Horseware skrivet själv på hemsidan att rambo är "bättre" än rhino...
 
Jag har ett Rambo Insulator Stable, har för mig att det hette så. Den tunnare fyllningen (300g?), annars blir hon för varm. Tycker det är ett jättebra täcke, bra passform som går lite högre upp på halsen.
Har ett halvblod, hon är inte så hög men ganske bred över ryggen/bogen.
 
Jag har just varit på Irland och inhandlat BILLIGA vintertäcken från Horseware.

Köpte:
2 st Rhino, stable Wug plus 350g
2 st Rhino turnout wug plus 370g
1 st Rhino turnuot wug 200g
2 st rambo sadelpaddar

betalde oförskämt lite för alla dessa täcke... :p :angel: hade fått max 2 täcke här hemma för det priset, men pållarna håller sig varma i vinter nu :)
 
Ponnyn har iofs ett regntäcke och det räcker när hon inte jobbas men det kommer att fyllas på med ett Wug Lite, Rhino eller Rambo beror på vad plånboken säger...

Svettäcken etc köper jag billigare för de går ändå relativt lätt sönder om de får sova med dem på.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 671
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
466
Senast: pajaztar
·
Utrustning Ja på täcken då! Vilket band ska man använda och var hittar jag metallfästena? Jag vill ha dubbla fästen, dvs en del som är fastsydd och...
Svar
11
· Visningar
458
Senast: grådis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp