Tänd ett ljus ikveld

I

Icebabe_1

I morse åkte vi akut upp med min lilla katt på 4 år,till strömsholm,vi trodde vi skulle få han med hem,men då jag såg han ligga på bordet,med ett tomt blick och helt kraftlös förstog jag att canseren och urin förgifting hadde gjordt sitt på honom....veterinären sa han aldrig blir återställd och vi lot han somna in....han gjorde inte ens motstånd....han var min lilla baby,han gnagade och snuttade på mina knogar...han lot nestan ingen hålla på med honom,förutom mig och pyret88..Lias Elios Nemouse var en så vacker och speciell katt och min saknad och sorg är stor och svår att bära....han har gett oss mycke skratt och tårar i sitt liv,gett Sin bror Blacky ett lekende liv...Nu finns han inte lenger blandt oss,Blacky går och ropar och letar efter Nemouse,Tänd ett ljus för han ikveld,snälla ni så han hittar dit alla katter och värme finns.

Nemouse,du vill alltid finnas i mitt hjärta,och du vill lenge minnas.vila i frid nu,smärtan är över för evigt,canseren är borta och du kan andas lätt och fritt nu,
jag ville inte att ditt slut skulle bli så smärtsamt,förlåt mig lilla du,men nu slipper du lida mera,och en dag vill vi träffas åter igjen.Din matte
 
Finns inget som gör mig så ledsen som att höra om djur (och speciellt katter) som får somna in. Jag gråter redan...

www.katter.nu kan man skriva in sin sista hälsning till katten. Där finns världens längsta inlägg till min älskade Wilma. Tårarna sprutade medans jag skrev fast det var tre år efteråt. Men det kändes ändå bra.

Det absolut värsta är alla ljud man (tror att man) hör efteråt...

Ska nog gå och krama på min älskade Siri nu och säga att hon är världens bästa goskisse...

Strömsholm är jag lite skeptiskt till... Ett halvår senare fick jag ett kort där det stod att det var dags för Wilma att vaccinera sig... Jag bleb helt förstörd och grinade en halv dag...
 
tack för adressen dit,jag forsökte komma in för att lägga Nemouse sista hälsning dit,men kom inte in på det...
Jag saknar honom så oerhört mycke...Men lider även för Blacky som har gått sedan i går morse och ropat efter Nemouse,Blacky vill inte äta och han letar der han vet att Nemouse hadde sina gömställen,det gör mig så fryktelig ont att se...tänk om man kunde skruva tilbax tiden,och låta den stanna der,och leva lyckligt... men det är bara önsketänkande...åh Nemouse pojken...Varför? :cry:
 
Kramar om dig igen. Du vet vart jag finns........

Du tröstade mig när Ivan gick vidare, så nu finns jag här för att trösta dig.

Saknar den lille busen, och hans lurviga tassar i knät när man satt i soffan. :cry:
 
Mitt på sidan står det "senast uppdaterat" och där går du in på "till minne av".

Usch... Jag lider verkligen med dig. Jag gjorde som jag sa och kramade Siri extra hårt och sa att hon var mattes allt... När det tar slut känns det i alla fall bättre om man vet att djuret har haft ett bra liv och har haft en matte och husse som tyckt om honom/henne.

Ja, det går ju inte att tala om för Blacky varför kompisen är borta, men du får ta hand om honom extra mycket. Ge honom och dig själv en stor kram från mig och Siri!
 
Ja...Nemouse gillade dig så mycke også,det visar dig som en speciell person,Nemouse visade mig att du är god helt igjennom,annars hadde han aldrig kommit till dig och snuttat på dig,du är den enda på hans snart fem år som han gjorde det på,förutom mig....jo...Nemouse vill vi minnas lenge,hans vilda överraskande skutt på Blacky när han satt å tvätta sig,när Nemouse hoppade på Blacky när dom satt ute på balkongen...vi kan minnas mycke om han,för han har bara gett oss skratt.....
 
nej,Blacky förstår nog inte vadj ag berättar för honom om Nemouse,men det verkar som han förstår att nått inte står rätt till,han kommer till mig och ligger hos mig så fort jag börjar gråta,han pussar mig som om han tröstar....jag har öppnat dörrar för Blacky som han inte har fått gå igjennom,han sover med oss på natten,nått han inte brukar få...och han får mat som jag inte ville gett i normala fall,då han har hårdt vikthåll....jag ger Blacky hela mig nu....för jag är livrädd för att förlora honom også nu....tack för dina ord.det värmer när man vet det finns andra der ute som förstår vad man går igjennom.
 
:cry:

Skickar massor av tröstkramar från oss och gänget...

Mvh C + Gänget
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en förälder med alkoholmissbruk sedan många år tillbaka. Det finns även annan psykisk ohälsa med i bilden, som depression och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 680
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 651
Senast: lewellyn
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
6 884
Senast: kebabbert
·
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 441
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp