Bukefalos 28 år!

Tänkte åka hem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick byta häst idag. Skäckponnyn hade trampat av sig en sko. Jag kan väl slå vad om att han gjorde det för att slippa mig :idea: Hoven hade dessutom blivit så trasig att en stallgubbe inte ville ge sig på att sätta dit den igen utan de inväntade hovis.

Istället fick jag araben som jag inte riktigt synkar med, så jag tänkte nästan åka hem. Han är lite lurig och rider man inte ordentligt kan han antingen bli tvärseg eller så ser han spöken och sprätter iväg.

Mitt korta ordinarie ridspö fick jag byta ut mot ett längre dressyrspö, för att han skulle gå fram. Trist att det ska behövas men sen gick han ju rätt fint. Lektionen gick väl över lag hyfsat trots allt. Jag fick fram honom och lyckades få honom att hålla sig i skinnet trots att han hade funderingar på att hitta på bus. Han är ju faktiskt duktig i dressyren och är välskolad även om han inte riktigt är min typ av häst.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 998
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 367
Senast: miumiu
·
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 248
Senast: Marvin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En annan anledning till varför jag började med downsizing förra året och planerar att fortsätta göra det detta året var att jag kände...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp