Tävla barbacka...

Haha det tror jag nog knappast, eller jag har aldrig någonsin sätt det. På sin höjd att någon på en pytteliten lokaltävling ridit in på prisutdelningen barbacka men aldrig tävlat utan sadel.
Fast nu när jag tittar i TR (2001) så står det att "Sadling och bettsling är i princip fri" och inget annat om sadel. Men jag tror dock inte att det är särskillt lämpligt.
 
Men de står inte att man måste ha det! Är de då så att man kan tolka de som man behagar :angel: eller ska man tolka de som att man måste ha de? Det handlar om klubbtävling i 70cm clear round, lätt:D eller lätt:C!
 
Det måste väl ändå stå i TR att man måste ha sadel på hästen, eller?

Annars blir jag väldigt förvånad.
 
Jag kunde inte hitta att det stog att man måste ha det. Men jag tycker absolut att du skall ha sadel om du har någon även fast det bara är en liten tävling, risken är att du bara dunsar på ryggen och stör hästen.
 
Det står "sadling och betsling är i princip fri", det innebär att man kan själv välja sadeltyp, inte att man får rida utan, det står fri och inte frivillig.
 
Ah, det var så det stod. Visste att det stod att man måste ha sadel, men det kanke inte stod det rätt ut.

Som sagt tror aldrig att det kommer att tillåtas att man får rida utan sadel.
 
antagligen men om du kommer barbcka så tror jag att det kommer bli kallabalik.varför ska du göra d? :confused:
 
Jag har tävlat barbacka. Nationella L:A. Men det var iof maskeradhoppningar och då kan man ju gå ifrån reglerna lite...
/Lady_S
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Antikrundan hos Arvika ridklubb är en hopptävling där ryttare i åldern 40 till 80 år startade. Här tävlar alla med målet att matcha sin...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: sweep
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp