Bukefalos 28 år!

Tävlingskläder!

Gullan86

Trådstartare
fanns en gammal tråd om detta men den va så hemskt gammal och handlade inte riktigt om det jag undrade.

jo..
jag ska tävla i helgen...vad får man ha för kläder egentligen? jag har rutiga ridbyxor jag ska ha men till det....klubbjacka säger alla...det menas med att då måste det stå klubbens namn eller det får inte va en sån jacka typ som man fick som funktionär på VM eller en jacka med annat tryck men i samma stil som en klubbjacka?

man får ha enfärgad tröja va och väst? men vad i hela friden ska man göra om det är typ 25 grader varmt? får man inte ha kortärmat då eller?
 
Sv: Tävlingskläder!

Man får ha klubbjacka, tycker det vore konstigt om man inte fick ha vm-jackan :confused:
Jag ska ha vita ridbyxor, stövlar, jacka eller väst m. långärmad under (beror på väder).
Jag tävlade förra våren i 25+ & hade då linne (var min första "riktigt" tävling) då fick jag några varningar ;)
Men kortärmat får man ha :)
 
Sv: Tävlingskläder!

VM-jackan är väl en vindjacka? Den blåser upp till ett tält på ryggen om det blåser. Ha en figursydd jacka i stället eller en väst. Ser mycket trevligare ut.
Kortärmad tröja, typ en pikétröja eller t-skjorta är ok!

/Malin
 
Sv: Tävlingskläder!

får man ha en figursydd vanlig jacka då typ köpt i vanlig affär? för i så fall har jag en sån.
har tyvärr ingen klubbjacka.
 
Sv: Tävlingskläder!

Man ser att folk har på sig vad sjutton helst på vanliga klubbtävlingar, ta på något som du känner dig bekväm i, helt och snyggt.
Sist hade jag svarta ridbyxor, vit polotröja och svart fleecejacka. Gick hur bra som helst.
 
Sv: Tävlingskläder!

Till TS:

Jag skulle ha vita/ljusa ridbyxor, väst och någon tex fleace under eller liknande tröja, berodende på vädret. Sen kan man matcha schabraket tex :angel:
 
Sv: Tävlingskläder!

psst... införskaffa ett par ljusa ridbyxor... verkar som du ska tävla lite det här året...

Kavaj köpte jag när jag bestämde mig för att börja tävla "påriktgt"
 
Sv: Tävlingskläder!

Till TS:

Jag skulle ha vita/ljusa ridbyxor, väst och någon tex fleace under eller liknande tröja, berodende på vädret. Sen kan man matcha schabraket tex :angel:

tack så mycket för svaret.
okej så om jag tar en svart college tröja och en beige väst utanpå till rutiga ridbyxor(som är ganska ljusa) till ridstövlar eller short shaps till det så måste det ju godkännas tycker man ju.
och schabraket blir vitt och en vojlock:smirk:
 
Sv: Tävlingskläder!

Det låter fint!
Bra klädväl och vita boots blir fina. Hur går han med lite tyngd på bootsen? Eller blir han travtaktig?

/Malin
 
Sv: Tävlingskläder!

tack:) ja jag hoppas inte de klagar på det, tänkte köpa vita ridbyxor men av någon anledning föll jag mer för dessa rutiga, kommer nog köpa vita till sommaren på ett billigare ställe för de används ju trots allt väldigt sällan.

jag har faktiskt inte testat med tyngd på honom men när jag tölt satte honom var han ju väldigt travtaktig och hade nog inte pallat det men nu senaste året blev han ju passtaktig istället så det kan ju vara ganska bra för honom det tror jag.
dock har han lätt att spänna sig och bli passtakig och jag är för stum i handen eller driver för lite men det sitter kvar sen jag red för en tränare som det INTE gick bra med personen hoppade upp och red väldigt hårt och efter det har jag fått kämpa med att han inte ska vara "rädd" för tölten och nu är han för det mesta väldigt ren så det är skönt.

men jag har bara såna vita klockor med kardborre utan tyngd lr lite tyngd är det väl för han känns lite annorlunda med dem så jag tror det duger med dem nu när jag inte tränat på tyngd eller kan man bara sätta på tyngd sådär?
jag tror iaf att jag ska ta dem är fortfarande lite osäker för jag har ju inte haft det heller så mycket.

oj vilket svammel:)
 
Sv: Tävlingskläder!

nja njä får se hihi vill inte sprida rykten för den personen är MKT bra i andra sammanhang och säkert bra för andra personer och hästar men passade helt enkelt inte mig och Thengill.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 830
Senast: Buzzter
·
Kläder & Bli fin Jag blir tokig på regn/skalkläder som lovar en massa som sedan inte uppfylls. Jag är trött på att bli dyngsur i ett åskoväder på en...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 845
Senast: Kirre
·
Hoppning Främst en fråga till er som tävlar lokalt då det inte är krav på kavaj. Vintertid när det är tävling i svinkalla ridhus och ett gäng...
Svar
6
· Visningar
1 727
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 875
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp