Takhöjd invändigt på äldre Kylinge 1300?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hubinette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 875
H

hubinette

Såg att takhöjden på nya släp är 2.30 cm men hur höga är de äldre släpen? Det är lasthöjden jag är intresserad av. Sen är de lägre bak än fram. Någon som vet måtten?

Tacksam för svar:)

Sv: Takhöjd invändigt på äldre Kylinge 1300?

Vet inte måtten riktigt men jag har ett kylinge ifrån -89 och jag körde min vallack 180cm i manke i det och han fick plats:angel: .

Ja, min valack är ca: 1.75 i mkh men växer fortfarande så jag behöver en rymlig transport. Kylinge såg intressant ut med en maxlast på 760 kg. Jag borde klara mig då tycker jag. Hade du en enkelaxlad eller en boggi?

Snälla söta kan du springa ut och mäta takhöjden:bump:

Tror inte att dom är mer än 220 höga o sen sluttar de ju oxå precis som du skrev.. Men mina små hästar får gott o väl plats :)

Det är en boggie, jag skulle inte våga att köra en så stor häst i en enkelaxlad.

Jag tror inte det är något problem med att köra i enkelaxlat igentligen bara den klarar vikten. Tycker t.ex att ett enkelaxlat Umesläp går mycket stadigare än en Värmlandsvagn med boggi.

Men nu har jag mätt min häst och gjort en ungefärlig uträkning på vad han ska väga enligt en metod på Freefarm, tror jag det var.

Enligt den så ska han väga ca: 807 kg. Gudars skymning:eek: Han är en gigant men så tung!!! Och man kan lägga på lite kilon till för mer muskler som jag har planerat. Så det verkar som att det måste bli en boggi.

Det som kvarstår är ändå höjden i transporten. 2.20 är ett minimum. Helst hade jag velat ha 2.40. Man skulle haft mycket pengar. Då skulle jag genast köpt mig en Henra. Om jag hittar en lämplig begagnad så skulle jag ändå behöva höja taket.

min kylinge är ca 120. men det är rejält hög framtill. högre framtill än baktill. min häst på 170 får gott och väl plats i den. hade själv problem o hitta en med bra takhöjd.
på senaste tävlingen upptäckte jag att min faktiskt hade högst till tak. (mkt pga att den är högre fram där hästen huvud är) lastvikten på min är ca 800.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: cowgirl81
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 460
Senast: Johanna1988
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 467
Senast: Mkb
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka